باید از فعالان فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی حمایت جدی شود

اسماعیلی گفت: و در حوزه هدایت، حمایت و پشتیبانی باید از فعالان فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی حمایت‌های جدی صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در هفتمین نشست شورای فضای مجازی استان بیان کرد: بحث فضای مجازی بسیار با اهمیت است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این فضا میدان مبارزه بوده، هست و خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است بنابراین اگر از فضای مجازی غافل شویم و نیروهای مومن و انقلابی، این میدان را خالی کنند ضربه خواهیم خورد.

 

وی اضافه کرد: هرکس باید به اندازه وسع، توان و هنر خود در این میدان حضور پیدا کند و برای رفع آسیب‌ها و چالش‌های موجود برنامه ریزی کند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه در زمینه فضای مجازی باید در بخش‌های مختلف برنامه‌ ریزی کرد، افزود: باید در حوزه رصد و پایش برای نظارت، شناسایی و ارزیابی فعالان فضای مجازی اقدام کرد و در حوزه هدایت، حمایت و پشتیبانی باید از فعالان فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی حمایت‌های جدی صورت پذیرد.

 

وی تأکید کرد: در حوزه آموزش و پژوهش باید فرهنگ استفاده بهینه و درست از فضای مجازی به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد: در حوزه تولید محتوا، بازآفرینی و تبیین نقش‌ها، ظرفیت شناسی، جریان شناسی و جریان سازی، آینده نگری و برنامه ریزی در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار بوده که در این خصوص تدوین یک برنامه جامع و تحولی ضروری است.

 

وی توضیح داد: شبکه سازی فعالان فضای مجازی به منظور جریان سازی تولید محتوا، ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی، صیانت و ارتقای زیست بوم فرهنگی ایرانی و اسلامی در فضای مجازی استان، خانواده توانمند و متعالی با بهره گیری از فضای مجازی و متناسب سازی مناسبات فرهنگی در فضای مجازی و آموزش‌های کاربردی از ضروریات برنامه تحول در فضای مجازی استان است.

 

اسماعیلی یادآور شد: کارگروه فضای مجازی استان باید بر اساس یک مدل و الگوی مشخص نسبت به طراحی این برنامه تحول اقدام کرده و در قالب یک برنامه جامع در مقاطع زمانی ۲ ساله و چهارساله ارائه کند.

 

کد خبر 986699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha