کرونا سختی های جشنواره مقاومت را دوبرابر کرد

مدیر بخش نقد و تحلیل و پژوهش شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفت و گوی تلفنی با رادیو نمایش درباره این جشنواره توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، جعفری در این باره به «گیومه» رادیو نمایش گفت:امسال سختی های جشنواره ی مقاومت با وجود کرونا دوچندان شد اما یک اتفاق خوبی افتاد و اینکه اقای عظیمی دبیر جشنواره ی بین المللی مقاومت تصمیم گرفتند بخش نقد و پژوهش و تحلیل را به آن اضافه کنند که اتفاق خوبی است چون ما به بحث پژوهش و نقد و تحلیل معتقدیم و باتوجه به وضعیت کرونایی کشور نحوه برگزاری جشنواره سخت شده است .


وی افزود: در واقع ۱۳۰ اثر به این بخش فرستاده شد واز بین ۲۷پژوهش ، ۶۰ اثر در حوزه ی نقد و ۴۰ اثر در حوزه ی تحلیل ، ما ۴۰ اثر را در سایت قرار دادیم که دوستان باید برای این ۴۰ فیلم تحلیل مینوشتند و یک بخش پژوهش داشتیم که در حوزه ی انقلاب و دفاع مقدس بود که جدا از نقدو تحلیل است .


جعفری ادامه داد : از ما سوال می شود که چرا در سینمای ایران پژوهش های سینمایی انجام نمی شود ؟ این به این معنی نیست که ما پژوهش های ایرانی نداریم. دلیل اصلی این است که پل ارتباطی بین سینماگران و پژوهشگران سینمایی قطع شده است که جشنواره باید این پل ارتباطی را برقرار کند و ما در تلاشیم که این پل ارتباطی شکل بگیرد.


وی تأکید کرد: هدف ما این است که هر فیلم سینمایی که ساخته می شود یک اتاق فکر داشته باشد و فیلم نامه ها از پژوهش ها شکل بگیرند ، به همین منظور در جشنواره ی امسال به بهترین نقدو تحلیل و پژوهش جایزه می دهیم.


جعفری خاطرنشان کرد: برنامه ی هایی می تواند در امتداد جشنواره اتفاق بیفتد همین پل ارتباطی است مثلادر انجمن سینمای انقلاب اگر قرار است فیلمی ساخته شود باید از پژوهشگران هم دعوت بشود.

کد خبر 986740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha