مراسم‌های ملی و مذهبی بر اساس شاخص‌های مشخص  برگزار شود

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در شرایط خطر کرونا حق نداریم جان مردم را به خطر بیاندازیم، بر تدوین شاخص‌های مشخص منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی صحه‌ گذاشت و گفت: اجرای برنامه ها بر اساس یک نسخه واحد و طبق همان شاخص‌ها برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمدعلی شجاعی" عصر امروز دوشنبه ( پنجم آبان ماه) در نشست برنامه ریزی هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان و دهه فجر اظهارکرد: قطعا در آینده برنامه های مختلفی در مناسبت‌ها خواهیم داشت که باید اجرا شود ولی جدی گرفتن کرونا و حفظ جان مردم در اولویت و یک تکلیف شرعی و قانونی است.

 

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ برخی بخش‌نامه‌ها که لازم الاجراست، بر تعیین تکلیف اجرای برنامه ها در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید یک فضای مجزا در هر شهرستان مشخص شود که ضمن تعبیه تجهیزات لازم، بتوان برنامه‌ها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آن مکان اجرا کرد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید به یک نسخه واحد در برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌ها برسیم و شاخص‌های مشخص منطبق بر معیارهای بهداشتی و سلامتی مردم تدوین شود، افزود: بر این اساس اگر برنامه ای منطبق بر این آیتم و شاخص‌ها بود اجازه برگزاری می‌گیرد در غیر اینصورت حق نداریم جان مردم را به خطر بیاندازیم.

 

 

شجاعی در خصوص برنامه‌های دهه فجر هم با بیان اینکه از الان باید برای این مناسبت برنامه ریزی کرد، با اشاره به اینکه قطعا به رسم هر ساله نمی توان راهپیمایی ۲۲ بهمن را با جمعیت بسیار و فشرده برگزار کرد چرا که سلامتی مردم برای ما مهم است، تصریح کرد: آنچه مهم است تدبیر چگونه برگزار کردن این برنامه است که باید بنشینید و در این راستا تصمیم سازی کنید تا هم برنامه اجرا شود و هم سلامتی مردم محفوظ بماند.

 

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۲ کارگروه ذیل ستاد دهه فجر بر ادغام کارگروه‌های مشابه با تعیین یک نفر به عنوان نماینده پاسخگو آنها تاکید کرد و گفت: بهتر است کارگروه هایی که مرتبط با هم هستند سرجمع شده و کارهای مشترک بر اساس زمان بندی مشخص انجام دهند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین "ابوالقاسم یعقوبی" نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان قطب قدرت برای تشکیل تمدن اسلامی مطرح است و بیانیه گام دوم انقلاب زمینه حرکت دسته جمعی به سمت این تمدن است.

 

 

حجت الاسلام "محمدعلی سالاری" رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم افزود: در شرایط خاص کنونی و وجود ویروس منحوس کرونا که مردم نمی توانند در راهپیمایی ها و مراسمات همانند قبل حضور دشمن شکن داشته باشند اما به حول قوه الهی با پیوستن حداکثری به پویش همگانی و مردمی و نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سردرب تمامی منازل و مغازه ها عشق و ارادت خود را به انقلاب و مهین عزیزشان به نمایش خواهند گذاشت.

 

 

وی با اشاره به اولین نشست زود هنگام کارگروه‌های تخصصی دهه فجر استان گفت: تأخیر در برگزاری جلسات دهه فجر در سال‌های گذشته نارضایتی مسئولان کارگروه‌ها را به دنبال داشت چرا که آنها در برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرا با مشکل مواجه بودند لذا امسال با توجه به حساسیت‌های پیش رو این جلسه زودتر از همیشه برگزار شد.

 

 

وی عمده برنامه های ارسال شده توسط کارگروه‌ها را برنامه های متداول در زمان شرایط عادی عنوان کرد و افزود: بایستی برنامه ها متناسب با شرایط خاص کنونی برنامه ریزی شود و اجرای آن هم متناسب با محدودیت های کرونایی و منوط به تصمیم گیری ستاد های استانی باشد.

 

 

 

کد خبر 986772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha