انتخاب کارگزاران اصلح عهدی مهم با امام زمان (عج) است

حجت‌الاسلام دکتر بهروزی‌لک با بیان‌اینکه زمینه‌یابی استغاثه جهانی برای منجی یکی از آثار مهم پاندمی کرونا است، گفت: در آستانه انتخابات پیش رو، انتخاب افراد اصلح بهترین عهد با امام زمان (عج) و آماده‌سازی برای ظهور است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و به منظور بررسی راه های عهد و بیعت با امام عصر(عج) با حجت الاسلام والمسلمین دکتر «غلامرضا بهروزی لک»، استاد تمام علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و رئیس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

توجه به 9 ربیع الاول به عنوان نقطه عطف تاریخ بشر و امتداد جریان غدیر، امسال که درگیر کرونا هستیم چه الزامات و بایدهایی دارد؟
 
با تبریک فرا رسیدن این یوم الله، امید است ما که در عصر امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) قرار گرفته ایم معرفت لازم را به ایشان داشته باشیم تا از مرگ جاهلی نجات بیابیم.
امسال 9 ربیع الاول مثل نیمه شعبان دستخوش چالش پاندمی جهانگیر کرونا شده و آنطور که علاقه داشتیم این مناسبت ها را گرامی بداریم، ممکن نیست!
در شرایط کرونا و پساکرونا، مهم دلدادگی عمیق و معنوی منتظران تقویت استغاثه جهانی به حضرت ولیعصر (عج) است چراکه پیدایش این پاندمی و این بحران نشان داد راه درمان و چاره، بازگشت به خدای متعال و اولیای الهی است .
شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی ای که در این بحران جهانی وجود دارد استغاثه جهانی برای ظهور منجی موعود (عج) است که در این باره باید ضمن معرفی امام در گستره جهانی، آمادگی جهانی برای تحقق ولایت عظمای مهدوی را نیز فراهم کنیم.

 

برای این ایجاد این آمادگی جهانی باید چه راهبردی را در پیش بگیریم؟
 
باید یاری حضرت حجت(عج) و سبقت جویی در کار ایشان را در اولویت قرار دهیم چنان که در دعای عهد می خوانیم: «و السابقین الی ارادته و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ». یعنی آرزو می کنیم و عهد و پیمان می بندیم که از مدافعان و انصار و یاوران امام زمان(عج) باشیم.
یکی از مسئولیت های بزرگ منتظران عبارت است: از توجه و احساس نیاز و اضطرار به امام عصر(عج) چرا که اضطرار جهانی به حجت از آمادگی های و پیش نیازهای جهانی برای ظهور منجی موعود(عج) است چون این آمادگی از شناخت عمیق و احساس نیاز و ضرورت به حضور و ظهور امام ریشه می گیرد.
 
 

اضطرار به ظهور و حضور منجی چه معنایی دارد؟
 
اضطرار به وجود حجت الهی بدین معنا است که انسان ها درک کنند حیات آنها بدون امام به نتیجه و ثمر نمی نشیند اگر اضطرار به حجت شکل بگیرد مشلات دیگر ما هم حل می شود.
بنابر روایات امام زمان(عج) در صدد اصلاح جهان بوده و خود بزرگترین مصلح هستند، از این رو، می توان از آرمانشهر مهدوی برای تحولات امروز جامعه عصر غیبت الگو گرفت. برای مثال، در شرایط کنونی که بخاطر توطئه دشمنان خارجی و سوء مدیریت داخلی دچار مشکلات اقتصادی هستیم، بدون تردید راه حل مشکلات حضور انسان های منتظر صالح، متعهد و پیشگامان تحول در عرصه سیاسی و مدیریتی جامعه‌ است. 
در نیم قرن اخیر، اصلاح بزرگ جامعه ما با انقلاب اسلامی و سپس تاسیس نظام سیاسی اسلامی شکل گرفته است و امروز مسئله دولت سازی، سپس جامعه سازی اسلامی برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید در اولویت قرار بگیرد.
 
 

راه تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) در 9 ربیع الاول چیست؟
 
تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) در 9 ربیع الاول امسال می تواند بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، چگونگی حرکت به سمت دولت سازی اسلامی و پویای عصر انتظار باشد تا با حاکم کردن انسان های متعهد مشکلات را پشت سر بگذاریم.
در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری سال آینده از اکنون به اندیشه اصلاح جامعه و انتخاب مسئولان متعهد و دلداده امام عصر(عج) باشیم؛ یکی از دلالت های مهم 9 ربیع و عهد و پیمان با امام عصر(عج) این است که برای انتخابات ریاست جمهوری با انتظاری پویا بیندیشیم.
 

 

انتخاب کارگزاران اصلح چه ارتباطی با انتظار پویا و زمینه سازی ظهور دارد؟
 
ازجمله فقرات دعای عهد این است که می خوانیم: «والْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ ، وَالْمُحامِينَ عَنْهُ، وَالسَّابِقِينَ إِلىٰ إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ»؛ دولت اسلامی باید برای تحقق چنین روحیه ای در جامعه برنامه داشته باشد، کسانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی با عهد و پیمان با امام زمان(عج) مشکلات پیش روی جامعه را برطرف می کردند.
خوب است در 9 ربیع الاول با امام زمان(عج) عهد ببندیم که برای انتخاب چنین نیروهایی عزم کنیم؛ با چنین عهدی جامعه متحول می شود.
 

کد خبر 986780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha