کتابچه «تشابه انسان و نخل» در جهرم منتشر شد

حجت الاسلام دست داده گفت: کتابچه «تشابه انسان و نخل» به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم منتشر شد.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در ادامه فعالیت های علمی و فرهنگی دفتر امام جمعه جهرم و به همت امور فرهنگی و تدوین آثار این نهاد، کتابچه «تشابه انسان و نخل» چاپ و منتشر شد.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم افزود: این کتابچه برگرفته از سخنان حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امام جمعه جهرم بوده که در جلسات درس تفسیر قرآن کریم به آن پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتابچه در 12 صفحه به زیور تبع آراسته شده است، عنوان کرد: در این کتابچه شباهت های انسان و درخت نخل برگرفته از آیات قرآن کریم و احدایث ائمه اطهار (ع) بیان شده است.

 

به گزارش شبستان، در بخشی از این کتاب آمده است: «درخت نخل ریشه دار و محکم است و سال ها می ماند و این یکی از شباهت های او با انسان است.

 

سن انسان معمولی با یک نخل معمولی به هم نزدیک است زیرا راز بالندگی، ریشه های محکم است؛ ریشه های انسان اعتقادات اوست و در بین اعتقادات توحید از همه مهم تر است و اگر کسی بخواهد در مقابل حوادث روزگار مانند یک نخل سرپا باشد باید ریشه خود را که همان توحید و خداشناسی است را محکم کند.

 

نکته درس آموز دیگری که از درخت نخل می توان آموخت این که انسان ترکیبی از خاک و افلاک، زمین و آسمان، ملک و ملکوت، حیوان و فرشته است؛ نخل نیز پای در زمین و سر در آسمان دارد و ثمره اش را در آسمان نگه می دارد و این درس بزرگ را به ما انسان ها می دهد که شما نیز از زمین یاد بگیرید و در آسمان ذخیره کنید.»

کد خبر 986784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha