ضعف شدید مدیریتی عامل نابسامانی در بازار ارز

آقازاده با با بیان اینکه بازار آشفته ارز تبدیل به هرج و مرج شده و آسیب های مدیریتی بر آن دامن زده است، گفت: مجلس برای ثبات اقتصادی به‌طور جدی ورود کرده  تا آسیب‌های مدیریتی بیش از این بازار را دچار مشکل نکند.

«سیدعلی آقازاده» در گفت وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به فراز ونشیب قیمت ارز در بازار اظهار کرد: در چند سال اخیر کاهش و افزایش قیمت ارز بارها و بارها اتفاق افتاده و به دلیل ضعف نظارت و مدیریت، بستر سودجویی و رانت‌خواری در این حوزه فراهم شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به برخی از اقدامات قضایی در حوزه مبارزه با رانت خواری و سودجویی اقتصادی گفت: متاسفانه نتوانستیم قیمت ارز را در سال‌های اخیر به ثبات برسانیم و با توجه به اینکه ساماندهی و مدیریت ارز بر پایه پول ملی برعهده دولت بوده، به دلیل ضعف شدید مدیریتی نابسامانی در بازار ارز اتفاق افتاد.

 

وی با انتقاد از اینکه دولت در برنامه‌های خود اولویت‌های اقتصادی را پیش بینی نکرده است، تصریح کرد: برای ثبات اقتصادی باید حباب دلار شکسته شود تا قیمت ها کاهش پیدا کند البته شکسته شدن حباب یک روند و فرایند بوده که باید انجام بگیرد اما تا حصول نتیجه باید مراقب سودجویان، رانت خواران و مفسدان اقتصادی بود تا از این روند سوء استفاده نکنند.


آقازاده با بیان اینکه بازار آشفته ارز تبدیل به هرج و مرج شده و آسیب‌های مدیریتی بر آن دامن زده است، خاطرنشان ساخت: مجلس برای ثبات اقتصادی به‌طور جدی ورود کرده تا آسیب‌های مدیریتی بیش از این بازار را دچار مشکل نکند.

کد خبر 986788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha