ایتام کرمان نیازمند حامی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در سطح استان ۱۹ هزار و ۹۵۰ یتیم و محسنین داریم که نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی دوشنبه (5 آبان) در شورای اداری استان با اشاره به اینکه ایتام و خانواده های ایشان حقیقتاً شرایط سختی را طی می کنند و وضعیت خانواده و بچه های یتیم نامناسب است؛ گفت: شما می توانید به ما کمک کنید لذا خواهش دارم این بچه ها را فراموش نکنید.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به طرح «هر کارمند یک حامی» اشاره و بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال که بحث «ایران همدل» و «رزمایش کمک مؤمنانه» مطرح شد، مردم استان همراهی و بالغ بر 55 میلیارد تومان کمک کردند و همچنین دستگاه های مختلف و مجموعه بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش همراهی کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در سطح کشور هم در این زمینه و هم در طرح زکات مقام برتر را کسب کرده و این به خاطر طرحی بود که اجرا شد؛ افزود: طرح های «هر کارمند یک حامی» و طرح اکرام یک از مردمی ترین، شفاف ترین و  با شکوه ترین طرح ها است که پول به طور مستقیم به حساب بچه های یتیم واریز می شود و هیچ شائبه ای در این موضوع وجود ندارد.

 

 

صادقی گفت: در سطح استان کرمان 19 هزار و 950 نفر یتیم و محسنین داریم که محسنین عمدتاً بچه های تحت پوشش کمیته امداد هستند اما سایه پدر بالای سر آن ها نیست و خانواده آن ها از هم پاشیده است.

 

 

وی افزود: با توجه به تأکیدی شده انتظار داریم این 6 هزار و 500 نفر یتیمی که حامی ندارند و 6 هزار و 300 یتیم که درآمد ماهیانه آن ها کمتر از 100 هزار تومان است را حمایت کنید تا مشکل این عزیزان حل شود.

 

 

در این جلسه لوح تقدیری از سوی رئیس شورای عالی زکات به نماینده ولی فقیه در استان کرمان و همچنین مدیرکل امداد استان کرمان به جهت رتبه برتر کشور در جمع آوری زکات اهداء شد.

کد خبر 986803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha