طرح «مقر کتاب» در دامغان اجرا می‌شود

باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان طرح «مقر کتاب» در شهرستان دامغان با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، به‌منظور اجرای طرح «مقر کتاب» و ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان، جلسه‌ای با حضور آزاده امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان؛ حسین روشنفکر، مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری دامغان؛ حجت‌الاسلام محمدحسن عبیری، فعال فرهنگی و جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سالن جلسات  اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن عبیری، فعال فرهنگی اظهار داشت: با اجرای این طرح افراد فعال در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی از طریق کتابخانه‌های عمومی شهرستان شناسایی می‌شوند و در ادامه  نشست‌هایی با هدف ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با حضور این افراد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شناسایی مکان‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر و خرید کتاب توسط خیرین و قرار دادن در این مکان‌ها برای استفاده شهروندان، برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و نقد و بررسی کتاب از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

در ادامه حسین روشنفکر، مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری دامغان از آمادگی شهرداری برای حمایت و همکاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقش بسزایی در اجرای این طرح دارند. باید برای اجرای این طرح از ظرفیت‌ها و تجربه‌های کتابداران استفاده کرد.

در ادامه آزاده امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان از آمادگی تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای همکاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: کتابداران می‌توانند با استفاده از تجربه‌ها و شناختی که از اعضای فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارند در اجرای موفق این طرح همکاری کنند.

کد خبر 986879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha