اسناد جدید کشتار مسلمانان روهینگیا به دیوان بین المللی داده شد

گامبیا ۵۰۰ سند حاوی مدارک جدید را برای محکومیت میانمار به اتهام کشتار مسلمانان روهینگیا به دیوان دادگستری بین المللی ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مقامات گامبیا 500 سند حاوی مدارک جدید را به خاطر شکایتی که میانمار را به نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا متهم کرده است، به دیوان دادگستری بین المللی تحویل دادند.

 

این اسناد نشان می دهد که دولت میانمار مسئول کشتار جمعی مسلمانان روهینگیاست.

 

رئیس سازمان حقوق بشری «فورتیفای رایتس» که مقر آن در بانکوک است، اعلام کرد: اسناد تحویل داده شده به دیوان دادگستری گام دیگری به منظور تحقق عدالت برای مسلمانان اراکان(راخین) است.

 

در 11 نوامبر 2019 میلادی، گامبیا شکایت قضایی را ضد میانمار به دیوان دادگستری بین المللی ارایه داد و میانمار را متهم به کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا کرد.

 

گامبیا در شکایت خود از دیوان دادگستری بین المللی خواست تا تدابیری را برای توقف کشتار در میانمار اتخاذ کند.

 

از سوی دیگر، دادستانی دیوان کیفری بین المللی در شهر لاهه هفته گذشته اعلام کرد: تحقیقات مقدماتی که از سال گذشته درباره جنایت ضد بشریت در میانمار آغاز شد، به پایان رسیده است.

 

سازمان عفو بین الملل گزارش داد: حمله نیروهای میانمار برای سرکوب وحشیانه مسلمانان در آگوست 2017 میلادی به مهاجرت گسترده مسلمانان روهینگیا منجر شد. به طوری که تعداد مهاجران روهینگیایی به بنگلادش به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

کد خبر 986932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha