فعالیت ادارات و بخش‌های خصوصی دو  شهرستان بانه و بیجار تعطیل شدند

بهمن مرادنیا گفت: به دلیل حاد بودن دو شهرستان بیجار و بانه از لحاظ گسترش ویروس کرونا، فعالیت ادارات و بخش‌های خصوصی این دو شهرستان تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان دوشنبه شب (۵آبانماه) در جلسه ستاد کرونا استان اعلام کرد: فعالیت اداری و بخش خصوصی دو شهرستان بانه و بیجار به دلیل گسترش ویروس کرونا و وضعیت حاد به مدت یک هفته تعطیل شدند.

 

وی با اشاره به افزایش محدودیت‌های کرونا در این استان افزود: فعالیت ۵۰ درصد کارکنان ادارات استان کردستان نیز به صورت دور کاری انجام می‌شود و سرویس تردد کارکنان ادارات نیز به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

 

وی بیان کرد: علاوه بر تعطیلی مشاغلی همچون قلیان‌سراها، باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و مشاغلی که قبلا تعطیل اعلام شده بود، بنگاههای معاملات املاک، طلافروشان و بنگاههای معاملاتی خودرو نیز به مدت یک هفته باید تعطیل شوند.

 

استاندار کردستان اعلام کرد: بیمارستان ارتش نیز باید تجهیز شوند تا درصورت افزایش آمار بستری‌ها مشکلی در بستری بیماران کرونا وجود نداشته باشد.

 

مرادنیا عنوان کرد: مرخصی استعلاجی به کارکنان مبتلا به کرونا پیگیری خواهد شد تا میزان مرخصی استعلاجی این افراد به ۱۴ روز افزایش یابد و بخاطر کمبود زمان مرخصی مجبور به حضور در سرکار نشوند.

 

وی از استمرار تعطیلی موزه‌ها، سینماها، دانشگاهها و مدارس خبر داد و گفت: بازار تاناکورا در سنندج نیز باید تعطیل شود و مدت زمان فعالیت دستفروشان خیابان فردوسی که یکی از خیابان‌های پرتردد سنندج است نیز باید کاهش یابد.

 

وی تعطیلی آرامستان‌ها، مراسم عزا و عروسی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: همه باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

کد خبر 987057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha