ستاد معنوی مبارزه با مشکلات فرهنگی ناشی از کرونا شکل می گیرد

امام جمعه سربیشه گفت: ستاد معنوی مبارزه با مشکلات فرهنگی ناشی از کرونا شکل می گیرد.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با توجه به پنهانی بودن آسیب طلاق، بر لزوم تمرکز بیشتر بر این آسیب تاکید کرد و گفت: کرونا و عوارض آن، بحرانی آشکار بوده در حالی که طلاق با توجه به وجهه منفی آن مخفی بوده و به همین دلیل آسیب ها و مشکلات ناشی از طلاق، نسبت به کرونا بیشتر و پایدارتر است.

 

 

امام جمعه سربیشه با اشاره به اعلام تلفات ناشی از کرونا در هر روز، خطر تألمات و تلفات روحی ناشی از طلاق را به مراتب بیشتر از تلفات کرونا دانست و از این آسیب اجتماعی به عنوان سونامی پنهان و خطرناک نام برد.

 

 

حجت الاسلام نجمی پور از تشکیل ستاد معنوی مبارزه با کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین وظایف این ستاد ورورد به مسائل فرهنگی و معنوی در مباحث کرونا و.... است.

 

 

به گفته وی با تشکیل این ستاد، کارگروه ها و زیر مجموعه های مرتبط با آن، می توان به مسائل فرهنگی جامعه مانند ریشه یابی طلاق و عوارض آن، پرسش و پاسخ به سوالات جوانان در مورد فلسفه بلا، بیماری و ...به صورت مجازی و  غیره پاسخ داد و به جای درمان محور بودن به سمت آموزش و پیشگیری قدم برداشت.

 

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه در مسائل مهمی مانند ازدواج، سبک زندگی اسلامی و ... آموزش های لازم به جوانان داده نمی شود، افزود: در ستاد معنوی مبارزه با کرونا می توان به مسائلی مانند اشتغال، اقتصاد مقاومتی، شناسایی و کمک به محرومان و... توجه ویژه ای داشت.

 

 

امام جمعه سربیشه یکی دیگر از آسیب ها در شرایط فعلی را ورود هر نهاد به تنهایی برای کمک به اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: اگر شناسایی و کمک به محرومان به صورت مسجد محور یا هیأت محور باشد بهتر جواب می دهد چرا که امکان بهره بندی مکرر از سبد معیشتی توسط ارگان های مختلف برای یک خانواده از بین می رود.

 

 

به گفته خطیب جمعه سربیشه در صورت مشخص بودن بانک اطلاعاتی هر محله و اتصال آن به شبکه می توان از موازی کاری جلوگیری کرد و به صورت متمرکز محرومان هر منطقه را شناسایی و مورد حمایت قرار داد.

 

 

امام جمعه سربیشه تاکید کرد: باید از نهادهای حاضر در ستاد ملی کرونا یک صدای واحد شنیده شود تا جامعه و افراد تکلیف خود را به روشنی بدانند به طور مثال شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  دستوری مبنی بر برگزاری نماز جمعه صادر می کند در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و... بر عدم برگزاری نماز جمعه و با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان تاکید دارد و این اقدام باعث بروز مشکلات جانبی در جامعه می شود.

 

 

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه موضوعات باید شفاف سازی شود، بر تفویض اختیارات به مسئولان محلی با توجه به آگاهی بیشتر و دقیق تر آن ها در هر منطقه تاکید کرد و افزود: این اقدام از بروز مشکلات در سطح شهرستان و استان ها می کاهد.

 

کد خبر 987135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha