انفجار در یک مدرسه دینی در پیشاور پاکستان

منابع رسانه ای از کشته و زخمی شدن دهها نفر در انفجار یک مدرسه دینی در شهر پیشاور غربی در پاکستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، منابع رسانه ای اعلام کردند: یک انفجار در یک مدرسه دینی  در شهر پیشاور غربی در پاکستان امروز (سه شنبه ششم آبان 1399) رخ داد که در نتیجه آن هفت نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

 

یکی از مسئولان پلیس در پیشاور غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: افراد ناشناس مواد منفجره را در کیسه های پلاستیکی قرار دادند و این مواد را داخل این مدرسه گذاشتند. انفجار این مواد منفجره باعث کشته و زخمی شدن حاضران در این مدرسه شد.

 

سخنگوی بیمارستان «لیدی ریدینگ» که در نزدیکی مکان حادثه قرار دارد، گفت: هفت نفر در نتیجه این انفجار تروریستی کشته شدند و 70 نفر نیز که بسیاری از آنها از سوختگی رنج می بردند، زخمی شدند.

 

شهر پیشاور به عنوان پایتخت استان مرزی شمال غربی کشور پاکستان در کناره گردنه معروف خیبر قرار دارد. ورودی دره خیبر شاهراه قدیمی ارتباط آسیای میانه به شبه قاره هند است. این شهر مرکز بازرگانی، سیاسی و فرهنگی مناطق مرزی و پشتون نشین پاکستان به شمار می آید. جمعیت پیشاور از دو گروه عمده قومی پشتوها و پیشاوری ها تشکیل شده است. علاوه براین دو گروه قومی، اقوام تاجیک، هزاره و کولی ها نیز در این شهر زندگی می کنند.

کد خبر 987166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha