اطلاعات پرداختی‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اطلاعات پرداختی‌های حمایتی را مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها عنوان کرد.

«کامران اصغری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، گفت: براساس بند ح تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.

 

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند، گفت: با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

 

اصغری ادامه داد: در این راستا، با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.

 

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: بر این اساس،موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند.

 

وی گفت: پرداخت‌ها باید به صورت حواله الکترونیک انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد 24 رقمی در قسمت (شناسه پرداخت)اقدام شود. 

 

اصغری در خصوص کد 24 رقمی حواله الکترونیکی افزود: این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول)  است.

 

 این مسئول ادامه داد: پس از انجام پرداخت به این شیوه، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

 

وی گفت: این سامانه در فرآیند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال 1398 هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور می‌شود.

کد خبر 987173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha