توزیع بیش از ۶ هزار سبد غذای  بین نیازمندان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر

جعفری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶هزار و ۶۲۰ بسته سبد غذای با ۲ و نیم میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر « پژمان جعفری» در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به برنامه‌های دهه وقف در ملایر گفت:  اممسال برنامه‌های دهه وقف محدود شد و بیشتر اقدمات به سمت تهیه بسته های ارزاق و تهییه و توزیع کمکهای درمانتی بین بیماران بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از توزیع 2 هزار بسته ارزاق بین نیازمندان ملایر در دهه وقف خبر داد و گفت: برای این تعداد بسته نیز 700  میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود: در با جلسه ای که با مجمع خیرین سلامت و موسسه آل یاسین داشتیم قرار شد  در دهه وقف از محل نیت واقف به تعداد 830 بیمار سبد معیشتی  و همچنینن به هر بیمار با توجه به نیاز بیماران لز 200 تا 400 هزار تومان و جمعا  مبلغ 320 میلیون تومان کمک مالی شود که در این زمینه با معرفی نامه از مراکز مذکور واریز به حساب بیماران  در حال انجام است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون این اداره نیز  در کنار سایر نهادها کمکهای زیادی را در حوزه‌های مختلف داشته گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 6هزار و 620 بسته ارازاق با 2 و نیم میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شد که این تعداد بسته از محل نیت موقوفه سیف الدوله  در طی چند مرحله شامل ماه رمضان، ماه محرم و دهه وقف انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای نیت واقف 30 هزار پرس غذا  با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد گفت: همچنین مبلغ 700 میلیون تومان نیز در راستای کمک به بیماران صعب العلاج انجام شده است.

جعفری گفت:   از ابتدای شیوع کرونا تا کنون نیز کمکهای زیادی به بیمارستان‌ها و مراکز درممانی در قالب تجهیزات، مواد ضد عفونی کننده، لباس بیمارستانی، ماسک و.. صورت گرفته است.

وی در ادامه به اقدامات اداره اوقلف و امور خیریه ملایر در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال در حوزه اجارات 515  قرارداد اجاره تنظیم، تمدید و تجدید شده است.

وی افزود:  بحث حقوقی ۴۰ پرونده از سال گذشته تا کنون داشتیم  که در این زمینه  ۲۰ هزار متر مربع  از اراضی موقوفه  از متصرفین با مبلغ دو میلیارد تومان  به نفع اوقاف  کسب درآمد شده واحکام علیه متصرفین صادر شده  و همچنین یک رقبه نیز به مساحت ده هزار متر مربع با ۳۰ میلیارد تومان خلع ید و احکام  آن صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اقدمات انجام شده در حوزه عمرانی گفت: فضا سازی مقبره سیف الدوله نیز به مساحت 2 هزارمتر مربع ۶۰ درصد  پیشرفت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان کف سازی پارک بانوان، تهیه لوازم بازی برای کودکان در پارک بانوان و دیوارنویسی پارک بانوان با 40 میلیون تومان  و دیوار کشی استخر سیفیه نیز با 300 میلیون تومان از جمله اقدامات بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی سال گذشته پروژه میدان جهاد افتتاح شد گفت: همچنین امسال نیز دو پروژه شامل یک پروژه در مسکن مهر با مساحت ۶ هزار متر با ۱۵ میلیارد تومان و یک پروژه شامل مجتمع ةجاری مبلمان ملایر  به مساحت ۱۵ هزار متر با ۳۰ میلیارد تومانداریم  که  کارهای مقدماتی آن شامل نقشه برداری و پروانه در حال انجام است و‌طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث امام زادگان نیز نما و کف سازی و محوطه سازی  امام زاده ابراهیم طجر سامن انجام شده افزود: بحث ورودی امام زاده عبد الله ملایر ملایر نیز در دست اقدام است.

 

وی راه اندازی دو کانال مجازی امام زاده عبد الله ملایر و  تکیه حضرت ابوالفضل برای برنامه های مناسبتی، اجرای طرح مهر تحصیلی با  2 هزار و 300 بسته با حدود 800 میلین تومان بین دانش‌آموزان نیازمند ، کمک 350  میلیون تومانی به سایر مدارس غیر موقوفه با مجوز رسمی از سازمان اوقاف در  40 مدرسه از مدارس بخش مرکزی، سامن و جوکار و برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم در محل موقوفه سیف الدوله را از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برشمرد.

 

کد خبر 987207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha