افزایش بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونایی/۱۵۴  مبتلا جدید شناسایی شد

دهقانی فیروزآبادی از شناسایی ۱۵۴ مورد ابتلا جدید به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونایی در بیرجند افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۶ آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۴ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده اس که از این تعداد نمونه ۱۵۴مورد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نمونه های مثبت جدید شناسایی شده، عنوان کرد: ۳۴ نفر از بیماران بستری در بیمارستان و ۱۲۰ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

 

وی افزود: همچنان شهرستان بیرجند بالاترین رتبه ابتلاء و شیوع کرونا را در استان دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد مثبت مربوط به این شهرستان بوده است.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته فردوس ۱۴ نفر، قاین ۲۶ نفر، طبس ۲۳ نفر، درمیان سه نفر، سربیشه چهار نفر، بشرویه چهار نفر، یرایان ۱۱ نفر و نهبندان نیز چهار نفر بیمار مبتلا به کرونا داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۳۷۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۴۳ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، بیان کرد: ۶ نفر بیمار بستری بدحال در بیمارستان‌های استان داریم.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با هشت مورد فوتی جدید، آمار فوتی کلی کرونا در استان به ۲۶۸ مورد رسیده است، افزود: فوتی های جدید ۶  نفر مربوط به بیرجند و شهرستان های درمیان و خوسف نیز هر کدام یک نفر  بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: یکی از علل افزایش شمار مرگ و میر، تاخیر در مراجعه به بیمارستان ها است بنابراین کسانی که علائم شدید تنفسی دارند، حتماً به بیمارستان ها مراجعه کنند تا تاخیر در مراجعه به بیمارستان باعث بروز مشکلات جدی نشود.

 

وی گفت: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از ظرفیت سایر بیمارستان های شهرستان بیرجند از جمله بیمارستان رازی، بوعلی و میلاد نیز برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 987331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha