ثبت اطلاعات بیش از ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی در ملایر

یارمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات بیش از ۳۰۰ فعال قرآنی ملایر در بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی ثبت‌ شده است، گفت: اطلاعات بیش از ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی همراه با تشکیل پرونده نیز انجام ‌شده است.

«ایرج یارمحمدی»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان، با اشاره به فعالیت ۴ مؤسسه قرآنی و ۲۶ خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان ملایر گفت: این مراکز قرآنی در طول سال برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی خود را دارند.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا فعالیت این مراکز به‌صورت حضوری بسیار کم و محدودشده است، افزود: بااین ‌وجود فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی در فضای مجازی به‌صورت مستمر ادامه دارد.

یارمحمدی برگزاری برنامه‌های قرآنی شامل تفسیر، روخوانی قرآن و روان‌خوانی قرآن، بهره‌مندی از قرائت قاریان در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی را از برنامه‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی برشمرد.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی تعدادی از اساتید قرآن نیز کانال‌های قرآنی و گروه‌هایی را برای علاقمندان به کتاب وحی ایجاد کرده که مخاطبان این کانال‌ها از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات بیش از ۳۰۰ مربی، استاد، حافظ، داور، قاری، مفسر، مجری، گروه تواشیح و فعال قرآنی ملایر در بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی ثبت‌شده است، افزود: ۱۰۰ اطلاعات ثبت شده از این این تعداد مربوط به حافظان قرآن است و هم‌چنین اطلاعات بیش از ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی همراه با تشکیل پرونده نیز انجام ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های همه‌ساله واحد قرآنی لغو شد، گفت: امیدواریم با ریشه‌کنی این ویروس منحوس شاهد شکوفایی و رشد برنامه‌های قرآنی به‌صورت حضوری در سطح شهرستان و برگزاری محافل قرانی مانند گذشته باشیم.

 

کد خبر 987338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha