حوزه های علمیه در کشور توسعه می یابند

معاون امور شهرستان های حوزه علمیه خواهران کشور، گفت: توسعه حوزه های علمیه به عنوان مراکز مهم دینی و علمی در مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان، عصر روز گذشته (21دی) در مراسم راه اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان، اظهار کرد: راه اندازی حوزه های علمیه با توجه به ترویج مفاهیم دینی نقش مهمی در جهش علمی و دینی در مناطق محروم کشور به ویژه استان ایلام دارد.


وی افزود: حوزه های علمیه با تربیت طلاب مهم ترین و بیشترین تاثیر را در گسترش و توسعه فرهنگ دینی در جامعه ایفا می کنند.


معاون امور شهرستان های حوزه علمیه خواهران کشور، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از سنگرهای مقابله با جنگ نرم دشمنان و حراست و حفاظت از دین اسلام و انقلاب اسلامی هستند.
 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه های علمیه در چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و شیروان چرداول فعال که این مراکز باید در کل شهرستان های استان راه اندازی شود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم، گفت: حوزه های علمیه ظرفیت های مناسبی برای روی آوردن نسل جوان به معنویت و ترویج و تقویت روزافزون ارزش های انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام محمد نقی لطفی، افزود: در سال‌های اخیر شاهد تحول اساسی در حوزه علمیه خواهران استان ایلام بوده و این حوزه جایگاه اصلی خود را در سطح کشور یافته است.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مولود تلاش و نتیجه حوزه‌های علمیه بوده و روحانیت و حوزه های علمیه نقش مهمی در بیداری ملت ایران و براندازی حکومت ظالم شاهنشاهی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه را در کشور با توجه به نقش این مراکز علمی و دینی در شکل‌گیری، پیروزی انقلاب و استقلال نظام جمهوری اسلامی، باید تقویت کرد.


سرپرست حوزه علمیه خواهران ایلام نیز در این مراسم، گفت: در حال حاضر 348 طلبه زن در حوزه های علمیه خواهران استان به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.


حجت الاسلام مصطفی نورمحمدی، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل حوزه علمیه خواهران در مرکز استان تا کنون 355 طلبه زن در این مرکز دانش آموخته شده است.


پایان پیام/

کد خبر 98739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha