اجرای طرح «آتش نشان داوطلب محله» در جهرم

عشایری از اجرای طرح «آتش نشان داوطلب محله» با آموزش و فراگیری دوره های تخصصی آتش نشانی به شهروندان متقاضی در جهرم خبر داد.

«محسن عشایری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب آتش‌نشان و امدادی از اولویت ‌ها و برنامه ‌های مهم مدیریت سازمان آتش ‌نشانی جهرم به شمار می ‌رود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی آموزش دیده در مواقع لازم می ‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی ادامه داد: همچنین نیروهای تربیت شده می ‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش ‌نشانان حرفه ‌ای وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش ‌نشانی جهرم و دیگر سازمان‌های امدادی را در مواقع بحران به طور جدی یاری کنند.

 

به گفته عشایری «آتش ‌نشان داوطلب محله» با حضور داوطلبانه خود در سازمان آتش ‌نشانی و فراگیری آموزش ‌های تخصصی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده و برای رضای خداوند و با میل باطنی به منظور خدمت به مردم و حفاظت از سرمایه‌های ملی در این راه گام بر می دارد.

 

 وی ادامه داد: با اجرای این طرح قصد داریم در مواقع بروز حادثه به کمک مردم شتافته و برای امداد و نجات جان و مال مردم و هموطنانش مفید باشیم.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر جهرم با اشاره به اینکه گزینش نیروهای داوطلب، از طریق جلب مشارکت و تعامل با سازمان ‌های مختلف دولتی و اقشار گوناگون جامعه انجام می‌گیرد، گفت: اولویت در این طرح با بازنشستگان، بسیجیان، افراد متخصص محدوده ایستگاه‌ های آتش نشانی، مساجد، شورایاری‌ها، فرهنگسراها و ... است.

 

 عشایری ادامه داد: همچنین سازمان‌ آتش‌نشانی می‌تواند، با اتخاذ شیوه‌های گوناگون و راهکارهای مناسب برای جذب نیروهای داوطلب آتش‌نشان اقدام کند.

 

 

کد خبر 987427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha