پنجمین کنفرانس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی ایران در تفلیس از برگزاری پنجمین کنفرانس علمی بین‌المللی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان فردا (۸ آبان‌ماه) با شرکت اساتید، نویسندگان و فرهیختگان کشورهای ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان به صورت آنلاین خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران در تفلیس با اعلام این خبر، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان و با توجه به تشدید وضعیت شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورهای ایران و گرجستان، پنجمین کنفرانس علمی بین‌المللی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان روز پنجشنبه (8 آبان‌ماه) با استفاده از نرم‌افزار zoom به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین افتتاحیه این کنفرانس رأس ساعت 10:30 صبح به وقت گرجستان و ساعت 10 به وقت ایران با سخنرانی کاخابر کردزایا، رییس دانشگاه بین‌المللی قفقاز، رسول اسلامی، کاردار و بنده انجام خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس ادامه داد: برگزاری این کنفرانس با استقبال خوبی از سوی نخبگان ایرانی و گرجی مواجه شده است. در این کنفرانس بین‌‎المللی 41 نفر از اساتید دانشگاه، نویسندگان، محققین و شخصیت‌های فرهیخته از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان، شرکت می‌کنند.

مصطفوی بیان کرد: شرکت‌کنندگان چکیده مقالات علمی خود را در موضوعات مختلف در سه پنل «روابط فرهنگی و تاریخی»، «روابط سیاسی» و «روابط اقتصادی» در دو نوبت صبح و عصر ارائه می‌کنند و متن کامل مقالات در قالب مجموعه مقالات کنفرانس، منتشر خواهد شد.

وی همچنین، مطرح کرد: در این کنفرانس، 22 نفر از اساتید دانشگاهی و محققان گرجی و آذری و 19 نفر از اساتید دانشگاه‌های ایران شامل دانشگاه اصفهان، دانشگاه تهران (ایران)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه یزد، دانشگاه مفید قم، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه گیلان، مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام، دانشگاه مذاهب اسلامی تهران و دانشگاه تربیت مدرس مقاله ارائه خواهند کرد.

 

کد خبر 987518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha