۱۳ آبان دروازه ورود به عرصه مقابله با استکبار جهانی/آغاز انتفاضه عربی اسلامی خروج آمریکا را نوید می هد

کنعانی مقدم با اشاره به آغاز انتفاضه عربی اسلامی با بیان اینکه ۱۳ آبان دروازه ورود به عرصه مقابله با استکبار جهانی است گفت: ۱۳ آبان دستاوردی ارزشی و انقلابی را نشان می دهد که در طول تاریخ انقلاب آفریده شده است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روز 13 آبان به عنوان نماد استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: همان گونه که می دانید انقلاب اسلامی به معماری امام (ره) در پنج بعد استکبار ستیزی، استبداد ستیزی، ظلم ستیزی، صهیونیسم ستیزی و استعمار ستیزی  قرار گرفته است.

 

 

دبیر کل حزب سبز اظهار کرد: استبدادستیزی سرنگونی رژیم سلطنت پهلوی بود، استکبارستیزی که مقابله با آمریکا و ایادی آن در جهان است که به دنبال هژمونی و تسلط بر دنیا هستند، قرار دارد.

 

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: در ابعاد دیگر استعمارستیزی علیه انگلیس و رفتارهای تجاوزگرانه آن در جهان بود  در حقیقت استعمارستیزی به دنبال تحقیر ملت های دنیا است تا بتوانند بر آنها تسلط فرهنگی پیدا کنند و همچنین صهیونیست ستیزی قرار گرفته است.

 

دبیر کل حزب سبز خاطرنشان کرد: امام (ره) از سال 1342 در خصوص این پنج موضع اعلام خطر کردند و بر این مبانی ورود یافتند. اگر این پنج عنصر را جمع آوری کنیم در قالب هژمونی و تسلط بر جهان تعریف می شود که نشان دهنده فعالیت استعمارگران برای تسلط بر کشورهای دنیا است.

 

وی گفت: نماد رهبری استکبارستیزی امروز در اختیار آمریکا است که امام (ره) به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده اند.

 

کنعانی مقدم یادآور شد: 13 آبان همان گونه که امام (ره) فرمودند واقعه ای بزرگ تر از انقلاب بود و در حقیقت دروازه ورود به عرصه مقابله با استکبار است که دستاورد و ارزشی انقلابی را نشان می دهد که در طول تاریخ انقلاب اسلامی آفریده شد و امیدواریم انقلاب اسلامی در موضع استکبارستیزی و مقابله با آمریکا در خط مقدم جبهه مقاومت قرار داشته باشد.

 

وی در مورد واکنش ملت های دنیا برای پیوستن به جبهه مقاومت در برابر استکبارستیزی اظهار کرد: ملت های دنیا امروز بیدار شدند و در منطقه خاورمیانه این بیداری، با بیداری اسلامی عنوان می شود. کشورهای اسلامی راهی جز این ندارند که ابتدا با استبداد مبارزه کنند زیرا استبداد همیشه زمینه ساز ظهور و لانه کردن استکبار در کشورهاست و زمینه غارت منابع انسانی، مادی و معنوی را فراهم می کند.

 

وی گفت: به همین دلیل ملت ها باید علیه استبداد داخلی پادشاهان و رؤسای کشورهایی که زمینه ساز ظهور و بروز استکبار و صهیونیست در کشورهایشان هستند به مقابله برخیزند و رهبر انقلاب نیز در توییتر اخیر خود خاطرنشان کردند که ملت های منطقه سازش ها را تحمل نکرده و زیر بار ذلت نمی روند و سران حکومت را بر سر جایشان می نشانند. معتقدم این سخنان آغاز انتفاضه عربی اسلامی در منطقه است و منطقه خاورمیانه را متحول می کند و آمریکا باید به زودی منطقه را ترک کند.

 

کد خبر 987596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha