سه کانون فرهنگی هنری در مساجد لرستان راه اندازی شد

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد را بستر تقویت فرهنگ دینی و عمومی جامعه دانست و گفت: طی روزهای اخیر تعداد سه کانون فرهنگی هنری مسجد در استان راه اندازی شده است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، بستر تقویت فرهنگ دینی، فرهنگ عمومی، بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به راه اندازی سه کانون فرهنگی هنری مسجد دراستان لرستان، اظهارداشت: این کانون های فرهنگی هنری مسجد در شهرستان های خرم آباد، سلسله و رومشکان راه اندازی شده اند.

 

وی بیان کرد: در شهرستان خرم آباد کانون فرهنگی هنری خاتم(ص) در مسجد النبی(ص)، در شهرستان سلسله کانون فرهنگی هنری شهید کاظمی و در شهرستان رومشکان کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در مسجد امام جعفر صادق (ع) راه اندازی شده است.

 

ابدالی پور بیان کرد: راه اندازی تعداد دو کانون فرهنگی هنری در شهرستان های خرم آباد و بروجرد هم در دست اقدام است و به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اين که کانون هاي مساجد با هدف استفاده از ظرفيت جوانان و مردم که در حول محور مسجد زندگي مي کنند در راستاي اجراي برنامه هاي فرهنگي، هنري و... تاسيس شده اند، تصريح کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با اجراي برنامه ها و طرح هاي متنوع فرهنگي هنري در راستاي اهداف خود پرداخته است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به اهمیت فعالیت مساجد و کاردکردهای مختلف آن اشاره کرد و گفت: مسجد اصلی ترین پایگاه دین مبین اسلام است و انقلاب اسلامی ایران از دل مساجد شکل گرفت.

 

 ابدالی پور خاطرنشان کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد، تسهیل کننده رسیدن به مسجد طراز اسلامی است.

 

گفتنی است، هم اکنون تعداد ۴۱۱ کانون فرهنگی هنری مسجد در مساجد مناطق شهری و روستایی استان راه اندازی شده است.

کد خبر 987675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha