ورودی پرونده‌ها به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان کاهش یافت

یونسی از کاهش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان خبردادوگفت:۹۵درصد احکام پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح این استان تائید شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «رحیم یونسی» در نشست شورای قضایی استان سمنان ضمن بیان اینکه در سال گذشته تمام پرونده‌های ارسالی دیوان عالی کشور تأیید شده است گفت: ۹۵ درصد آرای دادگاه‌های بدوی نیروهای مسلح و تجدید نظر استانی، توانسته است مهر تأیید را دریافت کند و تنها پنج درصد نقض شدند.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان به کاهش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به این سازمان در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره داشت وافزود: این روند کاهشی همچنان همواره ادامه داشته است.

 

وی پرونده‌های مانده و در دست بررسی در سازمان قضایی نیروهای مسلح را عمدتاً مربوط به سربازان عنوان کردو افزود: این پرونده ها در دست رسیدگی قرار دارد.

 

یونسی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش مهمی از جرایم متوقف شده ادامه داد: بیش از ۱۶ جرم شایع در نیرو‌های مسلح مورد بررسی قرارگرفت و راهکار‌های پیشگیری آن‌ها اعلام و در سطح نیرو‌های مسلح اجرا شده است.

 

وی با تأکید براینکه امنیت یکی از مهمترین، حساس‌ترین و بارزترین نیازمندی‌ها در تمام جوامع است ادامه داد: در جامعه اسلامی نیز این نیاز بیش از همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

یونسی با بیان اینکه تأمین امنیت در نظام اسلامی به دستگاه‌های متفاوتی واگذار شده است اضافه کرد: مهم‌ترین آنها، نیروهای مسلح هستند.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان تصریح کرد: نیروهای مسلح در شرایطی برای تأمین امنیت موفق خواهند بود که خودشان در سلامت باشند و سازمان قضایی نیروهای مسلح به موجب قانون اساسی، مرجع تخصصی رسیدگی به مسائل قضایی نیروهای مسلح است.

 

 وی آموزش نیروها را یکی از مهمترین وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح برشمردوگفت: سعی شده در این راستا مسائل قضائی و حقوقی در کارگاه‌های آموزشی تدریس شود همچنین سعی کرده‌ایم تا آرا قضائی را به نقد و بررسی بگذاریم تا پیشگیری که قانون برای ما صورت داده را انجام دهیم.

 

یونسی با بیان اینکه در طول چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد سازمان قضائی نیروهای مسلح مورد توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و حتی وظایف جدیدی را نیز برای این رکن پدید آورده‌اند اضافه کرد به عبارت دیگر ما تنها به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی نمی‌کنیم بلکه جرایم در حین خدمت نیروهای مسلح هم در حوزه رسالت‌های سازمان قضایی است.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان  ضمن اشاره به اینکه بعد از نیروهای مسلح به جرایم کارکنان وزارت اطلاعات در خصوص خدمتشان نیز ورود می‌کنیم اظهارکرد: حتی اجازه ورود سازمان قضائی نیروهای مسلح به یگان‌های حفاظت ادارات و دستگاه‌های دولتی را نیز دریافت کرده است در نتیجه می‌توان به جرایم کارکنانی که مسلح هستند که مثال بارز آن در بانک‌ها، محیط زیست و … محسوب می‌شود ورود کرد.

 

کد خبر 987721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha