کتاب «رساله در تاریخ ادیان» به چاپ ششم رسید

چاپ ششم کتاب رساله در تاریخ ادیان تألیف میرچا الیاده با ترجمۀ جلال ستاری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ میرچا الیاده (1907-1986 م.) در این اثر مهم صور و اشکال عالم قداست و دیانت و اسطوره‌ها و رمزها را بررسی کرده است و ساختار و ریخت‌شناسی قداست را واکاویده است. الیاده به آیین‌ها و نمادهای آسمانی پرداخته و اینکه چرا در ادیان مختلف عالم ماوراء همیشه بالای سر آدمی است. آنگاه به خورشید و کیش‌های خورشیدپرستی رسیده و نیز ماه و مذهب اسرار ماه را به ما شناسانده است. رمزپردازی‌های آب و سنگ‌های مقدس و زمین و زایندگی و آنگاه رستنی‌ها و آیین‌های احیا و نوشدگی را واکاویده است. برزیگری و کیش‌های باروری از دل طبیعت سربرآورده‌اند و معبدها و کاخ‌هایی که مرکز عالم‌اند فضاهای قدس شده‌اند. آنگاه زمان قدسی شده و اسطورة بازگشت جاودانه مجال جلوه یافته است. ساختار رمز و ساختار رمزی ادیان و کارویژة اساطیر و شکل ساختار آنها فرود مباحث کتاب است.

 

چاپ ششم این اثر در 434 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 65.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

 

کد خبر 987777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha