۸۰ واحد صنفی به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش مشتری تعطیل شدند

طهماسبی گفت: در تیر ماه سال جاری ۸۰ واحد صنفی به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش مشتری تعطیل شده است لذا اکثر بانوان به سمت فضای مجازی برای فروش محصول خود روی آوردند.

«زهرا طهماسبی» در حاشیه اولین نشست هم اندیشی مدیران مراکز توانمندسازی شغلی بانوان در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، ضمن تشکر از مهندس بادیانی به جهت اینکه به تعدادی از اعضای اتحادیه بانوان خیاط وام خوداشتغالی پرداخت کرده است؛ بیان کرد: وی در این فرصت به وجود آمده کارهای خوبی را به انجام رساندند و نبود تابوی ماسک را شکست.

 

رئیس اتحادیه صنف بانوان خیاط با اشاره به تولید ماسک توسط این اتحادیه در زمانی که مشهد با کمبود ماسک مواجه بود؛ افزود: همکاران اگر چه با ملزومات نبود ماسک مواجه بودند اما با تلاش 24 ساعته توانستند این برنامه را پیگیری کنند و نگرانی بازار را از نبود ماسک بزدایند.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه بانوان خیاط ۲۰۰۰ عضو و تعدادی تولید کننده دارد؛ گفت: ما در اصناف دو اتحادیه بانوان خیاط داریم و بانوان مظلوم واقع شدند و در اردیبهشت ماه سایت رسته تولید از اتحادیه بانوان خیاط بسته شد و دو رسته دیگر به ما دادند اما تولید پوشاک در انواع البسه خیلی به نفع ما بود که از ما گرفته شد و با پیگیری های زیاد نتوانستیم پس بپیریم.

 

طهماسبی اظهار داشت: اتحادیه بانوان خیاط ظرفیت زیادی دارد و این اتحادیه در بحث تولید ماسک بسیار اثر گذار بوده اما مشکل اساسی آن است که الان بازار اشباع شده است و نمی توانند کار خود را عرضه کنند، البته تولید تنها در تولید ماسک نیست بلکه می توانند در زمینه های دیگر برنامه داشته باشند از جمله برگزاری جشنواره اما مشکل ما نداشتن مکان است، باید مکانی برای برنامه های جشنواره و فروش تولیدات فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه بانوان ظرفیت های زیادی دارند؛ گفت: جمع آوری واحدهای صنفی یکی دیگر از مشکلات بانوان خیاط است، در تیر ماه  سال جاری ۸۰ واحد صنفی به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش مشتری تعطیل شده است  لذا اکثر بانوان به سمت فضای مجازی برای فروش محصول خود روی آوردند.

کد خبر 987821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha