وحدت دنیای اسلام در غرب وجود ندارد

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: نظیر وحدتی که در دنیای اسلام وجود دارد در دنیای غرب نمی توانیم، ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدمحمد حسن ابوترابی» شامگاه امروز(چهارشنبه 7 آبان) در همایش وحدت انقلابی، جوانان مسلمانان و تاثیر آن در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز رسانه ها نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارند و رسانه ابزار قدرتمندی به شمار می رود و آنگونه که باید از این ابزار بهره نمی گیریم.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی می تواند ظرفیت های خود را در حوزه رسانه ارتقاء ببخشد و گمان می کنم جمهوری اسلامی ایران عمر کوتاهی در عرصه رسانه تجربه می کند و رسانه های قدرتمند غربی از یک عقبه چند صد ساله برخوردارند و در قالب یک شبکه در هم تنیده از عقبه امنیتی، سیاسی و اقتصادی بهره مند هستند و جمهوری اسلامی در برابر این شبکه قدرتمند نقش مهمی در تحولات منطقه داشته است.

 

حجت الاسلام ترابی فرد بیان کرد: اگر قدرت رسانه امروز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود شاید شرایط منطقه و جهان به گونه ای دیگر رقم می خورد و یکی از اشکالاتی که داریم این است که نگاه ما معطوف به کاستی ها و ضعف ها است و دارایی ها و قدرت آنگونه که وجود دارد دیده نمی شود و یا کوچک دیده می شود و این مهم منجر به کاهش امید می شود.

 

وی یادآور شد: امروز دنیا نگران قدرت رسانه ای ایران و جبهه مقاومت است و قدرت رسانه ای توانسته در مدت سه دهه از عمر خود جبهه عظیمی در برابر قدرت های بزرگ خلق کند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز نمی توانیم در بین امت فلسطین و امت سوریه، لبنان و امت ایران و جهان اسلامی فاصله بگذاریم، جبهه متشکل مقاومت یک جبهه قدرتمندی است، امروز در شعار صحبت از وحدت نمی کنیم و وحدت در کالبد جامعه اسلامی تعریف شده است و در جریان پیاده روی اربعین جریان در هم تنیده مسلمانان را مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام ترابی فرد بیان کرد: نظیر وحدتی که در دنیای اسلام وجود دارد در دنیای غرب نمی توانیم، ببینیم، با فلسطین نه تنها از نظر مبانی فقهی و مذهبی در یک جبهه قرار داریم بلکه از نظر راهبرد نیز یک راهبرد مشترک در موضوع فلسطین داریم و در برابر نظام سلطه و جبهه صهیونیستی ایستاده ایم.

 

وی افزود: امروز فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت یک وحدت اعتقادی و سیاسی و یک وحدت استراتژیک و راهبردی دارد و لذا مقتدر هستند و غزه سید حسن نصرالله را با قامت بلند در کنار خود می بیند و یمن، فلسطین و لبنان یک جبهه واحد به شمار می روند و قدرت رسانه ای در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: یک هزار و 400 سال قبل پیامبر مکرم اسلام فرمودند که « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ » و بعد از یک هزار و 400 سال امروز آثار آن را می بینیم و در این مدت جبهه واحد نبودیم و اگر جبهه واحد اسلامی وجود داشت در 70 سال قبل در قلب جهان اسلام فلسطین سرزمین دنیای اسلام و قبله مسلمانان توسط نظام استکبار فتح نمی شد و یک رژیم نامشروع در قلب اسلام در برابر چشمان مسلمانان و حکومت اسلامی به وجود نمی آمد که صدها هزار مسلمان را قتل عام کنند و فلسطینی ها را به کشورهای همسایه کوچ بدهند و آنها را بی سر زمین کنند.

 

وی تاکید کرد: اقدامات اساسی در حوزه فضای مجازی کار بسیار دشواری است و قدم هایی برداشته شده اما باید قدم های بلندتری در این زمینه برداریم.

 

امام جمعه موقت تهران به بهره گیری از ظرفیت جوانان در فعالیت ها و عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: صدها کارشناس ارشد و صدها دانشمند دارای مقالات علمی آی.اس.آی و صدها اندیشمند دارای مقالات مرجع در کشور داریم و این رشد علمی کار کوچکی نبود.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: سرعت تولید علم در ایران بیش از نقاط مختلف جهان است و این جهش در یک دوره کوتاه رقم خورده است، تربیت نیروی انسانی کار سختی است و به کارگیری نیروی انسانی سخت تر است.

 

وی گفت: تولید علم کار بسیار دشواری است اما تبدیل علم به فناوری بسیار سخت تر است، کشورهای جهان دانش را تولید می کنند اما از این دانش کشورهای توسعه یافته بهره می برند.

 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در طول انقلاب اسلامی در دانش هسته ای، لیزر و علوم حوزه نانو، بیوشیمی و حوزه پزشکی تحولات عظیمی رخ داده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه دشوار را در فاصله کوتاهی طی کرده است لذا انتظارات مردم از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شده است.

 

کد خبر 987855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha