خوزستانی سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

شیبه با بیان اینکه کشاورزان و خیران خوزستانی سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند گفت: از مجموع زکات دریافتی ۸۵ درصد برای نیازمندان و ۱۵ درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» شامگاه (چهارشنبه 7 آبان) در دیدار با زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، با اشاره به اینکه ظرفیت خوزستان در بخش زکات کم نظیر است اظهار کرد: کشاورزان و خیران خوزستانی سال گذشته 36 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه برای رفع نیازهای همان منطقه هزینه می شود افزود: از مجموع زکات دریافتی ۸۵ درصد برای نیازمندان و ۱۵ درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

 

وی اذعان کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان برای تأمین هزینه جهیزیه، ساخت و تعمیرمنزل محرومان، تامین معیشت و هزینه درمان نیازمندان صرف شده است.

 

دبیر شورای زکات خوزستان ابراز کرد: توسعه سنت حسنه زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود.

 

وی یاد آور شد: تبلیغ فرهنگ زکات و اطلاع‌رسانی درست و به موقع توسط مبلغان و ائمه جمعه و همچنین مشارکت مردم در پرداخت زکات، می‌تواند موجب ارتقای سطح زندگی محرومان جامعه شود.

 

کد خبر 987861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha