یک میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی تا امروز از بنادر کشور ترخیص شد

لطیفی در خصوص حجم دپو شده دانه های روغنی در بنادر کشور گفت: حدود ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی تا امروز از بنادر کشور ترخیص شد و میزان ۳۲۰ هزار تن در دپوی بنادر به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روح الله لطیفی شب گذشته (چهارشنبه ۷ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص حجم دپو شده دانه های روغنی در بنادر کشور گفت: حدود 1 میلیون و 106 هزار تن دانه روغنی تا امروز از بنادر کشور ترخیص شد و میزان 320 هزار تن در دپوی بنادر به سر می برد و 74 هزار و 800 تن روی شناورها وجود دارد که با مشکل اسنادی رو به رو است.


او افزود: تا به امروز حدود 525 هزار تن روغن خام ترخیص شده و حدود 264 هزار تن روغن خام هم در بندر امام و 54 هزار تن در بندر امیرآباد و حدود 63 هزار تن دیگر هم روی دو شناور در بندرعباس آرام گرفته است.

 

لطیفی گفت: آن دسته از روغن هایی که روی شناور مانده اند اغلب مشکل مالکیتی دارند و مابقی هم با مشکل تخصیص ارز مواجه اند که تأمین آن با بانک مرکزی کشور است.


او در خصوص هک شدن سامانه گمرک بنادر هم افزود: هفته گذشته دو دستگاه از سیستم های گمرک کشور مورد حمله سایبری رژیم های معاند قرار گرفت که تا این لحظه برخی از اطلاعات موجود در سامانه گمرکی به سختی بازگشت و قابل استفاده است.

کد خبر 987885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha