انتخاب یک شهر و روستا از دزفول به عنوان دو  مکان پایلوت برنامه شهر و روستای بدون دخانیات 

پور‌آیین از انتخاب شهر امام و روستای زاویه مرادی دزفول  به عنوان دو مکان پایلوت در برنامه شهر و روستای بدون دخانیات خبر داد.

«رضا پور‌آیین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: پس از برگزاری کمیته برون‌بخشی برنامه شهر و روستای بدون دخانیات، شهر امام (ره) و روستای زاویه مرادی به عنوان دو مکان منتخب و پایلوت به منظور اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است. 

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: هدف از اجرای این برنامه کاهش میزان عرضه و تقاضا و همچنین رعایت کامل قوانین مربوط به پیشگیری از استعمال دخانیات است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس نهمین کنوانسیون کنترل دخانیات انتخاب شده، لازم است مطابق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی، جهت پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات و همچنین کنترل آن اقدامات ویژه‌ای در کشور و به تبع آن در شهرستان صورت گیرد. 

 

پورآیین تصریح کرد: در همین راستا کمیته شهرستانی برنامه شهر و روستای بدون دخانیات با حضور ارگان ها و نهادهای دخیل در اجرای برنامه تشکیل، و اعضا آن مشخص شده تا با همفکری همدیگر و مشارکت عموم مردم بتوان راهکارهای ویژه‌ای در زمینه کاهش میزان استعمال مواد دخانی در بین شهروندان گرامی ارائه کنیم. 

 

وی در خاتمه یاد آور شد: در گام اول اجرای برنامه، شهر امام و روستای زاویه مرادی به عنوان مکان‌های پایلوت برنامه در نظر گرفته شدند که در ادامه نتایج آن گزارش داده می‌شود و در صورت اجرای دقیق برنامه، این دو منطقه از سوی سازمان جهانی بهداشت لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

 

کد خبر 987921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha