تعقیب مرگبار یک رأس کل در کویر مرنجاب

انتشار یک کلیپ کوتاه در فضای مجازی که در آن گردشگران آفرودسوار در کویر مرنجاب با یک دستگاه خودروی دو دیفرانسیل یک رأس کَل را تعقیب و نهایتا به مرگ حیوان نگون‌ بخت منجر شد، واکنش های زیادی را از سوی مردم و مسؤولان به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، برخی از افراد علاقه جنون آمیز به حیوان آزاریبه وحشیانه ترین شکل ممکن دارند، این اشخاص از شکنجه حیوانات و نشان دادن گرایشات تهاجمی خود به دیگران لذت می‌برند، از این رو، اقدام به نشر ویدئوهایی با این مضمون در شبکه های اجتماعی می کنند.

 

انتشار یک کلیپ کوتاه در فضای مجازی که در آن گردشگران آفرودسوار در کویر مرنجاب با یک دستگاه خودروی دو دیفرانسیل یک رأس کَل را تعقیب و نهایتا به مرگ حیوان نگون‌ بخت منجر شد، واکنش های زیادی را از سوی مردم و مسؤولان به همراه داشته است.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل در واکنش به انتشار این کلیپ در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شواهد حاکی است افراد خاطی، گردشگرانی هستند که از خارج از استان اصفهان به منطقه کویر مرنجاب آران و بیدگل آمده اند و این اتفاق تلخ را رقم زده اند.

 

سید عباس نگهبان افزود: در حال پیگیری برای شناسایی افراد خاطی و برخورد قضایی با متخلفان این واقعه هستیم و طبق ضوابط محیط زیست، حتما به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

 

یک محیط بان هم در توضیح ویدئوی تعقیب مرگبار یک رأس کل (بز کوهی نر) توسط آفرود سواران در کویر مرنجاب نوشت: «حیوانات وحشی علیرغم قدرت و سرعت شان در صورت تعقیب مداوم از نفس افتاده و دچار خونریزی داخلی می‌شوند. یکی از روش های ناجوانمردانه شکار ‎آهو نیز تعقیب با موتورسیکلت می‌باشد که متأسفانه همچنان در برخی مناطق رواج دارد. زیستگاه کَل و بزها ارتفاعات صخره‌ای است و احتمالاً با نزدیک شدن به فصل جفت گیریِ کل و بزها،این کَل ( بزکوهی نر ) از ارتفاعات صخره ای پایین آمده بوده که در مسیر این آفرودسواران بی وجدان قرار گرفته است.»

 

 

کد خبر 987959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha