۲۵۰۰ کلاس آنلاین به صورت روزانه در حوزه علمیه خراسان برگزار می شود

ابراهیمی با بیان اینکه روزانه ۲هزار و ۵۰۰ کلاس آنلاین در ۱۶۰ شعبه آموزش مجازی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، برگزار می شود، ادامه داد: ۱۵ هزار مخاطب حوزه علمیه خراسان به صورت همزمان از کلاس های آنلاین و برخط این حوزه، استفاده می کنند.

«رضا ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: تهیه و بروز رسانی زیرساخت ها و بسترهای آموزش مجازی با تاکید آیت الله عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در چند سال اخیر به صورت جدی در این حوزه پیگیری شد و به صورت آنلاین و آفلاین، برخی از کلاس ها، کارگا ها و جلسات در سامانه‌ی LMS برگزار می شد، اما با شیوع ویروس کرونا، نیاز به آموزش مجازی تمامی دروس حوزه، زمینه ای برای تقویت این سامانه ها را مهیا کرد.

 

مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه براساس ارتقا زیرساختی سامانه های آموزش مجازی، پیش بینی ها در سال تحصیلی جدید، استفاده ۱۰ هزار طلبه به صورت همزمان بود، افزود: با توجه به مجازی شدن کامل دروس، بهره مندی ۱۵ هزار مخاطب آنلاین را، به ثبت رسانده ایم که این رقم رو به افزایش است.

 

ابراهیمی، با بیان اینکه روزانه، ۲هزار و ۵۰۰ کلاس آنلاین در ۱۶۰ شعبه آموزش مجازی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، برگزار می شود، ادامه داد: ۱۵ هزار مخاطب حوزه علمیه خراسان به صورت همزمان، از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح، از کلاس های آنلاین و برخط این حوزه، استفاده می کنند.

 

وی به حجم ترافیک مصرفی روزانه نیز اشاره و ابراز کرد: حجم ترافیک و تبادل اطلاعات سامانه‌ی LMS در روز به یک و نیم ترابایت می رسد که این روند رو به افزایش و صعودی است.

 

مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به برگزاری ۳هزار و ۸۰۰ کلاس آنلاین در طول هفته، گفت: با توجه به موج سوم کرونا و ابلاغیه جدید ستاد مقابله با کرونای حوزه علمیه خراسان مبنی بر مجازی و غیر حضوری شدن تمامی دروس این حوزه، برگزاری کلاس های آنلاین رو به افزایش است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه همکاران دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان به صورت ۲۴ ساعته در حال نگهداری و توسعه زیرساخت های مورد نیاز می باشند، اظهارکرد: با توجه به شرایط تحریم و برخی کمبودها در حوزه زیرساخت های فناوری، در تلاش هستیم تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری را ایجاد نماییم.

کد خبر 987984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha