۶۰ درصد از جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

کمانگری گفت: اداره کل بیمه سلامت در استان گلستان یک میلیون ۸۸ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است که بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» صبح امروز (پنجشنبه 8 آبان) در جمع کارکنان بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت ۸۰ درصد جمعیت کشور را به صورت رایگان تحت پوشش قرار داده است و از سال ۹۵ سرانه روستائیان دچار یک جهش پنج برابری شده است و همچنین موضوع  مراقبت ها و پیشگیری ها به حوزه بیمه سلامت منتقل شد.


مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: در گلستان در حوزه ارجاع الکترونیک کار بزرگی انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی با وجود سامانه ناب در بین استان های کشور در این زمینه پیشرو بود.

 

کمانگری افزود: اداره کل بیمه سلامت در استان گلستان یک میلیون و 88 هزار نفر را در استان تحت پوشش خود قرار داده است که بالغ بر 60 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

 

وی گفت: بیش از 83 درصد از جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت هستند  حق بیمه نمی پردازند و به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ابراز داشت: یک هزار و 520 نفر از بیماران خاص در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این افراد شامل بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه، تلاسمی و ام.اس هستند که خدمات را این بیماران به شکل رایگان دریافت می کنند.

 

کمانگری خاطرنشان کرد:  30 دفتر پیشخوان خدمات بیمه گری بیمه سلامت را در استان گلستان انجام می دهند.

 

 وی افزود: استحقاق سنجی، تبادل الکترونیک اسناد بستری و رفع هم پوشانی بیمه ای از اقداماتی است که بیمه سلامت در استان پیگیری می کند.


مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با تلاش همکاران در استان گلستان نزدیک به 16 هزار نفر هم پوشانی بیمه ای را برطرف کردیم.

کد خبر 988007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha