تونل بزرگ کبیرکوه  کریدوری به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تونل کبیرکوه از مهم ترین پروژه های راه سازی در کشور است که بهره برداری از آن نقش مهمی در توسعه استان ایلام دارد چرا که این تونل یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «علی نیکزاد» صبح امروز(۸ آبان) در بازدید از تونل بزرگ کبیرکوه در شهرستان آبدانان، اظهار کرد: بنا به گفته مسئولان استانی، این تونل دارای ۴ هزار و ۸۰۰ متر طول است که حفاری آن پایان یافته و هم اکنون عملیات لاینیگ و کف کشی آن در حال انجام است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تا از محل منابع مورد نظر، اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان برای تسریع و تکمیل این‌پروژه اختصاص یابد.

 

نیکزاد به باند فرودگاه آبدانان اشاره کرد و گفت: این فرودگاه با توجه به مشخصات فنی، آماده بودن همه زیرساخت های ضروری و سابقه پرواز طبق نظر همه کارشناسان یکی از معتبرترین باندهای پروازی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رایزنی های لازم برای توسعه و تکمیل تجهیزات مورد نیاز این فرودگاه با مسئولان ذیربط جهت تامین اعتبار و راه اندازی مجدد آن انجام خواهد شد.

 

بازدید از پروژه های شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران و شرکت در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان از مهم ترین برنامه های سفر «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی به  استان ایلام است.

 

کد خبر 988008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha