نوجوان سیزده ساله ای که مشق شب های خود را در خیمه مدرسه و با سربند یاحسین(ع) نوشت

امروز هشتم آبان مصادف با شهادت شهید محمدحسین فهمیده یکی از ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس است. نوجوان سیزده ساله ای که مشق شب های خود را در خیمه مدرسه و با سربند یاحسین(ع) نوشت.

خبرگزاری شبستان – البرز، مهدیه دانایی: هر کجا که ندای « هل من ناصر ینصرانی» شنیده شود، مردان و زنانی از جنس طلعت درخشان خورشید آماده لبیک می شوند مانند آن زمان که شهید محمدحسن فهمیده با همان سن کوچک خود در جواب ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آماده حضور در میدان نبرد شد.

 

امروز هشتم آبان مصادف با شهادت شهید محمدحسین فهمیده یکی از 3 هزار و 600 دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس است. نوجوان سیزده ساله ای که مشق شب های خود را در خیمه مدرسه و با سربند یاحسین(ع) نوشت.

 

جاودان شهیدی که امروز مردم شهر کرج مفتخر به نام و یاد او در دل این شهر هستند، هویتی ارزشی و ایمانی که با باور به جایگاه رفیعش زمزمه ایمان و معرفت را تا همیشه ابدی و ماندگار کرد.

 

همسنگر شدن با اصحاب حق سن و سال و زن و مرد نمی شناسد و شهید محمدحسین با باور به این مطلب به رهبر زمانه خود لبیک گفت و امروز با گذشته چند دهه نام این نوجوان ذکر لب آنانی است که آینده و تمدن نوین انقلاب اسلامی را باور دارند.

 

ارزش هایی چون جهاد، شهادت، ایمان، معرفت و ... به برکت دوران دفاع مقدس تا همیشه تاریخ ماندگار است و امروز نیز برای دانش آموزان این مرز و بوم راهنما و چراغ راه روشنی است.

 

شهید محمد حسین فهمیده فراتر از یک نوجوان سیزده ساله که به نقل از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران یک رهبر است، رهبری که با پرچمداری ارزش های اسلامی در میدان نبرد عزّت و مردانگی را نشان داد. 

 

خاطره و مقام شهید محمدحسین فهمیده ها درسی آموزنده برای همگان در عرصه آزمایش و سختی است، اینکه باورمان شود در این ده کوره تاریک دنیا تنها پرچم نجات کشتی امام حسین(ع) است و تنها راه رهایی لبیک به ندای هل من ناصر ینصرانی. 

 

هشتم آبان ماه در برگ های تقویم کشورمان مزین به نام روز دانش آموز است، دانش آموزانی که با الگوبرداری از شهدایی همچون شهید محمد حسین فهمیده در خیمه مدرسه درس ایثار و شهادت را باور می کنند و خود را آماده لبیک به ندای رهبر زمانه خود می سازند. 

 

 

کد خبر 988037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha