انتشار ماهنامه «کتاب‌خوان» کتابخانه های عمومی کشور در هفت محور

منوچهری گفت: ماهنامه «کتاب‌خوان» ویژه شهریور و مهر ۹۹ کتابخانه های عمومی کشور با هفت محور مختلف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 8 آبان) با اشاره انتشار دومین شماره ماهنامه «کتاب‌خوان» ویژه شهریور و مهر ۹۹ به خبرنگاران گفت: این ماهنامه با هدف دسترسی عموم مردم، نخبگان و مخاطبان به اخبار و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی کشور توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد، منتشر شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: در این ماهنامه آثار و گفتارهایی از فرهاد حسن زاده، غلامعلی حدادعادل، غلامرضا کافی، معصومه آباد، بهناز ضرابی زاده، علیرضا قزوه، فریبرز خسروی، مهدی شقاقی و... درج شده است.

وی اضافه کرد: ماهنامه شامل «در حدیث دیگران»، «اخبار»، «فرهنگی»، «پرونده»، «پژوهش و نوآوری»، «با نمایندگان مجلس شورای اسلامی» و «نمایشگاه مجازی جلوه های حضور زنان در دفاع مقدس» بوده است.

منوچهری با اشاره به موضوع «در حدیث دیگران» بیان کرد: در این دسته بندی به روایت رسانه های سراسری از فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخته و اقدامات کتابداران، کتابخانه ها و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ایام شیوع کرونا در قالب مصاحبه درج شده است.

وی ادامه داد: در بخش «اخبار»، مهمترین خبرهای نهاد کتابخانه های عمومی مانند افتتاح کتابخانه های عمومی در کشور، تحقیقات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی و ... پرداخته می شود.

منوچهری اضافه کرد: اهم اقدامات فرهنگی انجام شده در بخش «فرهنگی» آمده و در بخش «پرونده» به برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور ویژه هفته دفاع مقدس پرداخته شده است که گزارش کرسی آزاداندیشی «زنان دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی-اسلامی» از نمونه آنهاست.

وی با اشاره به بخش «پژوهش و نوآوری» بیان کرد: در این بخش به مهمترین اخبار شامل «دوره های آموزشی الکترونیکی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ویژه پاییز ۹۹»، نشست مجازی «آری ما می توانیم»، سلسله سخنرانی های «اخلاق حرفه ای در کتابداری و کتابخانه های عمومی» و ... پرداخته شد.

منوچهری ادامه داد: بخش «با نمایندگان مجلس شورای اسلامی» نیز اخبار مربوط به پیگیری های نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور را مرور می کند.

وی با اشاره به بخش پایانی این ماهنامه گفت: تصاویر برگزاری نمایشگاه مجازی «جلوه های حضور زنان در دفاع مقدس» که با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی، امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد در این بخش درج شده است.

کد خبر 988042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha