توسعه امکانات پلیس به معنای کم شدن حضور او نیست

سردار ناظری گفت: گاهی بعضی به اشتباه تصور می کنند توسعه امکان تجهیزاتی به معنای کم شدن حضور پلیس در محل است در حالیکه باید پلیس از لحاظ علمی ارتقا یابد و سرعت پلیس خوب است و همچنین رتبه اول در دولت الکترونیک را همیشه پلیس داشته است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، پنجشنبه (۸ آبان) در آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات پلیس راهور با بیان اینکه خدمات ارزشمندی که در دوران خدمت دو مجموعه شهرداری و شورای اسلامی تحقق یافته در نوع خود کم نظیر است؛ با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری که ویروس منحوس کرونا بر آن ها مضاعف شده؛ گفت:دستگاه های متولی با اولویت بندی اقدامات و برنامه ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند و علیرغم محدودیت ها، اولویت خدمت به مردم را در راستای حفظ جان آنان در دستور کار قرار دادند.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با افزودن این مطلب که افتتاح این مرکز گرچه از زمان مورد انتظار بیشتر شد اما در این وانفسای اعتباری همت بالای شهرداری و شورای اسلامی و استاندار جای بسی تقدیر و تشکر دارد؛ تصریح کرد: ما امروز شاهد بحث افزایش و ارتقا پایش تصویری در راین، زنگی آباد و ماهان هم هستیم که یک رقابت سالم خوب در حال رخ دادن است.

 

 

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات طی دو سال اخیر در استان کرمان تصریح کرد: در ۵ ماهه اول امسال، استان کرمان رتبه دوم کاهش تصادفات در کشور را برای اولین بار داشت که این جهشی در کسب این رتبه عالی در کشور است و یک نوع خدمت جهادی، انقلابی و بی منت در حوزه حفظ جان و سلامت افراد است.

 

 

سردار ناظری تأکید کرد: نیروی انتظامی در راستای رسیدن به پلیس در طراز نظام مقدس اسلامی یکی از مؤلفه هایی که به شدت و سرعت دنبال می کند؛ بحث هوشمندسازی پلیس است که کار بسیار ارزشمندی است که با توجه به امکان گسترش سازمان پلیس در این حوزه مجهز خواهد شد.

 

 

وی با تأکید بر لزوم افزایش نیروی انسانی در پلیس در کنار توسعه تجهیزات الکترونیکی و هوشمند سازی پلیس که گام های بلندی در این راستا برداشته شده؛ تصریح کرد: بعضی به اشتباه تصور می کنند که توسعه امکان تجهیزاتی به معنای کم شدن حضور پلیس در محل است در حالیکه باید پلیس از لحاظ علمی ارتقا یابد و سرعت پلیس خوب است و همچنین رتبه اول در دولت الکترونیک را همیشه پلیس داشته است .

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان این اقدام ارزشمند را مکمل کار جهادی که در شهر کرمان با جلسات اختصاصی برای نظارت تصویری در این حوزه برگزار شده، عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال به افزایش هزار دوربین در سطح شهر برسیم که تقاضا داریم این حرکت تداوم داشته باشد چراکه پلیس بهره بردار از ظرفیت های سازمان های متولی امر راه اندازی است.

 

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پهپاد ادامه داد: شاهد تخلفات رانندگی در بین فواصل دوربین ها هستیم اما با وجود سامانه پهپاد در بین فواصل دوربین ها بین محورها تخلفات رصد و از اعمال قانون می شود.

 


سردار ناظری ادامه داد: کار اصلی ما ایجاد فرهنگ سازی و تبیین نقش اصلی مردم در این مهم است و اصحاب رسانه نقش محوری در این امر دارند و همچنین سازمان های متولی امر در فرهنگ سازی نقش بسزایی دارند تا مردم همراهی خوبی در این زمینه داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروز، جریمه کردن خیلی دردی را دوا نمی کند و البته کسی که دهن کجی به قانون داشته باشد محکم با او برخورد خواهیم کرد؛ افزود: هرچه بیشتر کار فرهنگی و سطح ترافیک را ارتقا دهیم موفق تر هستیم.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان شاهد درک واقعی از این حوزه{امنیت} و همت والا هستیم؛ گفت: افتخار می کنیم به عنوان یک سرباز در این امر نقشی را می توانیم ایفا کنیم و در دوران کرونا مسئولیت های دیگر خود را به بهترین نحو انجام دهیم و خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و مردم از تحول در بخش های مختلف بهره ببرند و  شاهد افتتاح پروژه های بیشتر در حوزه ترافیکی و انتظامی در پویش " پویش هر هفته یک افتتاح " توسط شهرداری باشیم.

کد خبر 988046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha