تأیید بیمه بیکاری دو هزار و ۱۴ نفر در لرستان

آشتاب، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن برخی افراد به صورت غیرارادی، تا پایان مهر ماه امسال بیمه بیکاری دو هزار و ۱۴ نفر تأیید شد و برقرار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(8آبان) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که به علت شیوع ویروس کرونا و به صورت غیر ارادی از کار بیکار شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی از هفتم مرداد ماه امسال باید در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون بیمه بیکاری دو هزار و ۱۴ نفر در استان تا پایان مهرماه امسال تأیید شده است.

 

آشتاب با بیان اینکه درخواست بازنشستگی ۶۵۶ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور واحدهای اقتصادی و تولیدی در نیمه نخست امسال تأیید شده است، خاطرنشان کرد: ۹۱۵ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد:  ۶۵۶ پرونده تأییدی برای اقدام های بعدی نیز به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است.

 

وی به شرایط درخواست بیمه بازنشتگی اشاره کرد و بیان داشت: کارگران مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند.

کد خبر 988064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha