تخریب مسجد «هفت در» بر اساس قانون بوده است

حیدری با بیان اینکه مهمترین رویکرد این دوره شورای شهر مشهد بحث برگرداندن فضای زندگی به این محیط بوده است، گفت: اگر تخریبی صورت گرفته بر اساس قانون بوده است و بدون حجت شرعی کسی نمی تواند یک آجر از مسجدی بردارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز پنج شنبه (۸ آبان) در آیین افتتاح ۳۵ پروژه شهری ضمن تبریک هفته وحدت به چند نکته اشاره کرد و گفت: مهمترین رویکرد این دوره شورای شهر مشهد بحث برگرداندن فضای زندگی به این محیط بوده است این زیرساختها باید آماده می شد که خوشبختانه معادل ده سال گذشته از سه سال گذشته تاکنون کار شده است.

 

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تاکید ما بر احقاق حقوق مردم و همه کارآفرینان در اصلاح طرح است؛ افزود: در اصلاح طرح باید حقوق مردم و همه حقوق افرادی که در اینجا بر مبنای آنچه که ما به انها حقوقشان را تعریف کردیم آن حقوق در نظر گرفته شود.

 

وی بیان کرد: پاسخ به مردم و صدور پروانه برای املاک ریزدانه برای تثبیت جمعیت در این منطقه و تاکید برهویت تاریخی و فرهنگی مذهبی در این منطقه مورد تاکید ما است.

 

حیدری در خصوص تخریب مسجد در بافت پیرامونی حرم گفت: اگر تخریبی صورت گرفته بر اساس قانون بوده است و بدون حجت شرعی کسی نمی تواند یک آجر از مسجدی بردارد، از ابتدای طرح ۱۹ مسجد و حسینیه با هماهنگی اوقاف تخریب شده و معوض های آنها دریافت شده و در قبال برخی از انها اوقاف پول و پروژه های تجاری و اقامتی دریافت کرده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: چه نیاتی وجود دارد که این فضاسازیها علیه مدیریت شهری صورت می گیرد، ما در جامعه خود کانون های رسمی برای بررسی حل اختلاف داریم.

 

وی بابیان اینکه شورا به عنوان نهاد متولی و ناظر کاملا بر این امر نظارت دارد و تمام آنچه که اتفاق افتاده و تمام این امارها را ما داریم؛ گفت: اوقاف نیز بر اساس قانون عمل کرده است و برای تبدیل به احسنت کردن امور وقف داشته است و ما بر اساس همین مسیر عمل کردیم.
 

کد خبر 988080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha