روند افزایشی کرونا در گلستان/ ۶ درصد بیماران کرونایی زیر ۱۵ سال سن دارند

کبیر گفت: ۵۲ درصد مبتلایان به کرونا در گلستان در رده سنی بالای ۵۵ سال و ۴۱.۶ درصد در رده سنی ۱۵ تا ۵۵ سال و ۶ درصد در رده سنی زیر ۱۵ سال هستند.

«محمدجواد کبیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان برای مقابله با کرونا طی دو ماه گذشته تلاش های خوبی را شاهد بودیم و استان گلستان تا حدود چهار روز گذشته در شرایط مناسبی قرار داشت اما طی روزهای گذشته به تدریج وضعیت بروز و شیوع کووید۱۹ در گلستان تغییر کرد.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان به روند افزایشی کرونا در استان گلستان اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش شیوع کرونا وضعیت برخی از شهرهای گلستان تغییر کرد و تعدادی از شهرها در وضعیت قرمز و تعدادی دیگر نیز در آستانه نارنجی شدن قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۲ نفر در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این میزان ۶۲ نفر در آی.سی.یو و ۲۵ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

کبیر با بیان اینکه توزیع سنی مبتلایان به کرونا برای ما حائز اهمیت است، یادآور شد: ۵۲ درصد مبتلایان به کرونا در گلستان در رده سنی بالای ۵۵ سال  و ۴۱.۶ درصد در رده سنی ۱۵ تا ۵۵ سال و ۶ درصد در رده سنی زیر ۱۵ سال هستند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: تحلیل رده سنی ۱۵ تا ۵۵ سال در ابتلا به کرونا نشان می دهد که این افراد بسیار فعال هستند و از ابزار حفاظتی مناسبی استفاده نمی کنند.

 

وی تصریح کرد: مردم شستشوی مدام دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را سرلوحه کار خود قرار دهند و در صورتی که این سه راهکار با هم انجام شود ضریب انتقال ویروس کرونا بالای ۹۵ تا ۹۷ درصد کاهش می یابد.

 

کبیر بر لزوم ضدعفونی مداوم سطوح تاکید کرد و افزود: کارکنان دولت نیز باید به توصیه های بهداشتی عمل کنند و در محل کار از ماسک استفاده کنند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: متاسفانه ضریب سرایت ویروس کرونا به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است، در واقع اگر قدرت سرایت کروناویروس در اسفندماه در حد معقول بود اکنون به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

 

وی متذکر شد: هوشمندی و هوشیاری مردم برای مقابله با کرونا بسیار مهم است و اگر مردم به توصیه های بهداشتی عمل کنند وضعیت بهتری خواهیم داشت و خطری ما را تهدید نمی کند.

 

کد خبر 988156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha