۳۳ وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امسال ۳۳ وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، گفت: این موقوفات دارای نیات مختلفی از جمله توسعه مساجد، بقاع متبرکه، عزاداری اهل بیت(ع)، فعالیت های قرآنی، کمک به مزدوجین نیازمند و امور عام المنفعه است.

حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه های مختلفی از جمله آرامش بهاری، نسیم انتظار، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی را در بقاع متبرکه استان به صورت مجازی برگزار کردیم.

 

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در 12 بقعه متبرکه استان مراسم گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد، ادامه داد: در این دهه خدام رضوی در 4 بقعه متبرک حضور یافتند و در 4 بقعه متبرکه دیگر نیز کاروان شادی را راه اندازی کردیم.

 

 

وی با اشاره به برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی گفت: این جشن در 34 بقعه متبرکه سطح خراسان جنوبی برگزار شد و در بقاع متبرکه نیز تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده بود و طرح بصیرت عاشورایی نیز در 50 بقعه متبرکه استان برگزار شد.

 

 

 

حجت الاسلام مختاری با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 33 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، افزود: این موقوفات دارای نیات مختلفی از جمله توسعه مساجد، بقاع متبرکه، عزاداری اهل بیت(علیهم السلام)، فعالیت های قرآنی، کمک به مزدوجین نیازمند و امور عام المنفعه است.

 

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به طرح «مهر تحصیلی» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون  788 بسته تحصیلی از محل نیات مرتبط و کمک های خیرین بین دانش آموزان نیازمند و محروم استان توزیع کردیم.

 

 

وی در پایان در خصوص طرح «دست های مهربانی» اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 950 نفر در استان از محل نیات مرتبط بهره مند شدند و در راستای اجرای طرح «مهر تندرستی» نیز به 350 نفر توانستیم کمکی داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 988273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha