چتر حمایتی خدمات بیمه سلامت در روستاهای کبودراهنگ

حجت الاسلام باقری گفت: بیمه سلامت در روستاهای دورافتاده کبودراهنگ چتر حمایتی خود را باز کرده است.

حجت الاسلام «نقی باقری» ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به خبرنگار شبستان گفت:  امروز دنیا پیشرفت زیادی داشته است و خوشبختانه در ایران اسلامی نیز در تمام عرصه‌ها از پیشرفت‌های جهان عقب نمانده‌ایم.

 

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه اگر مقایسه‌ای صورت گیرد پیشرفت‌های ایران از کشورهای توسعه یافته نیز بیشتر است گفت‌: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز ما را پیشرفت می‌رساند و طرح خوبی است که باید به درستی اجرایی شود.

 

تاکید کرد: امروز شاید نسخه نویسی الکترونیک برای برخی سخت و مبهم باشد اما فردای روشنی دارد که به نفع جامعه، مردم و آنهایی است که در حوزه سلامت زحمات شبانه روزی دارند.

 

وی نسبت به اینکه بیشترین بیمه شدگان کبودراهنگ جزو بیمه سلامت هستند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند « مسوولان کاری کنند که بیماران و خانواده‌های آنها تنها دغدغه بیماری را داشته باشند» این فصل الخطابی است که بیمه سلامت دستگیری از خانواده‌های نیازمند را در دستور کار داشته باشد.

 

حجت الاسلام باقری با تاکید به اینکه اکثر بیمه شدگان کبودراهنگ جزو بیمه سلامت هستند که یکی از دلایل به جمعیت بالای بیکاراین شهرستان برمی‌گردد که شاغل و کارمند نیستند و به این بیمه پناه برده‌اند  گفت: بعد دیگر قضیه این است که خوشبختانه بیمه سلامت در روستاهای دورافتاده نیز خدمات ارائه می‌دهد و جمعیت زیادی زیرپوشش این بیمه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه با استحقاق سنجی از سوی بیمه سلامت برخی حق بیمه ای پرداخت می کنند که ناچیز است و برخی رایگان بیمه می‌شوند گفت: این نشان می دهد بیمه سلامت می خواهد چتری باز کند و افرادی نیازمند در سایه آن از خدمات بهره‌مند شوند.

 

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: 650 هزار تومان حق بیمه برای دهک های بالا هزینه ای نیست و به همین دلیل مردم از بیمه سلامت استقبال می‌کنند و رضایت دارند.

 

وی حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک را مهم دانست و افزود: اجرای این طرح مستلزم این است که طرح پزشک خانواده فعال شود.

 

حجت الاسلام باقری صرفه جویی در کاغذ، از بین رفتن مشکلات صدور و گم شدن دفترچه و نیز برخی مواقع سوء استفاده از آن را از مزیت‌های طرح نسخ الکترونیک دانست و افزود: گاهی پزشکان  داروهای گران قیمت و بدون نیاز بیمار در دفترچه می نویسند درحالی که مصرف اونیست و نخواهد بود که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک شاهد این مشکلات نخواهیم بود و جلوی رانت ها نیز گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یک کد ملی می تواند مشکلات فرد نسبت به حمل دفترچه و گاهی کم شدن و فراموش کردن آن را حل کند بیان کرد: کم کم همه مراکز درمانی و داروخانه‌ها به سمت الکترونیکی شدن خواهند رفت که خوشبختانه ایران در این زمینه بسیار جلوتر از برخی کشورهای پیشرفته اقدام کرده است.

کد خبر 988338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha