لزوم احیای موقوفات تصرف شده در استان فارس

ایمانیه گفت: موقوفاتی که در استان مورد تصرف قرار گرفتند احیا شوند چرا که هرگونه بی توجهی با این رفع تصرف انگیزه را به وقف ضعیف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (شنبه 10 آبان) در جلسه افتتاح ستاد مرکزی امور خیر استان فارس که در سالن «ثقلین» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، گفت: راه اندازی این ستاد برای هم افزایی یک سلیقه خوب است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بنیان گذار مجمع خیرین تامین سلامت، شیراز بوده است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این کار در شیراز راه اندازی شده است.»، تاکید کرد: موقوفات سلامت شیراز هم سابقه دیرینه دارد که نمونه آن بیمارستان های «نمازی»، «خلیلی» و «پوستچی» است.

رئیس هیئت مدیره شورای عالی مجمع خیرین فارس با اشاره به اینکه فعالیت های خیر با همکاری اوقاف افزایش می یابد، تاکید کرد: موقوفاتی که در استان مورد تصرف قرار گرفتند احیا شوند چرا که هرگونه بی توجهی برای رفع تصرف، انگیزه را برای وقف جدید ضعیف می کند.

ایمانیه با اشاره به اینکه این رفع تصرف نیاز به همکاری بین سازمانی دارد، افزود: رفع تصرف کمک می کند تا دیگران هم وقف کنند و بر اساس فقه پویای شیعه می توان برخی وقف ها را بر اساس نیاز روز، بروز کرد.

کد خبر 988339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha