برنامه‌های فرهنگی و هنری برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است

حشمت‌الله صیدی گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری برای نوروز ۱۴۰۰ در سنندج تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مراسم مبادله موافقتنامه همکاری با شهرداری سنندج اظهار داشت: استان فرهنگی کردستان نیاز به مکان‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری در خور شان هنرمندان این شهر دارد براین اساس پارک ۲۲ هکتاری با داشتن آمفی تئاتر روباز در شهرک دگران با امکانات فرهنگی و هنری ساخته شده است.

 

وی افزود: این پارک برای مراسم نوروز ۱۴۰۰ با حضور سفرای کشورهای حوزه مراسمات ویژه نوروز آماده سازی شده است بدون شک کردستان و شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز ایران در جهان مطرح خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اگر شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند و امکان برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری را ممکن شود پلاک کوبی شهر خلاق موسیقی با نماینده یونسکو به زودی انجام خواهد شد.

 

شهردار سنندج در خصوص برنامه‌های ترویجی و آموزشی موسیقی اظهار داشت: شهرداری آمادگی خود را برای کمک به استقرار بوستان موسیقی در پارک سپیدار و مکتبخانه موسیقی در شهر سنندج اعلام می‌کند. 

 

در پایان این نشست موافقت نامه حمایتی از سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به امضای شهردار سنندج، شورای اسلامی شهر و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی رسید.

 

موافقت نامه مذکور مابین این سه ارگان فرهنگی و اجتماعی مبادله و ابلاغ دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به کورش احمدی هنرمند و فعال حوزه نمایش و تئاتر از سوی شهردار سنندج اعطا شد.

 

سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان پنجم تا پانزدهم آذرماه سال جاری به دبیری شهردار سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 988418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha