هفته وحدت فرصتی برای اتحاد ، همدلی و ترویج اخلاق حسنه در جامعه است

احسانی گفت: پایه‌های مهم جذب مردم در مسائل و موارد مختلف، اخلاق نیکو است؛ همان طور که اگر پیامبر(ص) فردی مهربان و خوش خلق نبود، نمی‌توانست اتحاد را بین اقشار مردم، ایجاد و وحدت را آغاز کند.

«احمدرضا احسانی» با تبریک به‌مناسبت هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) در رابطه با فلسفه و ضرورت وحدت بین امت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  یکی از اقداماتی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه انجام داد عقد اخوت بود که این امر بیانگر مسئله وحدت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، هفته وحدت را نماد اتحاد و ارتباط مسلمانان در جهان اسلام بیان کرد و افزود: مسلمانان شیعه و سنی با وحدت و اتحاد و برادری می‌توانند ترفندهای دشمنان را خنثی سازند.

 

وی با بیان اینکه هدف از نام‌گذاری هفته وحدت هوشیاری مسلمانان در برابر فتنه‌های دشمنان اسلام و همچنین دادن عزت و قدرت به مسلمانان است، اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی در جهت ترویج اخلاق حسنه در جامعه است.

 

احسانی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در دورانی مبعوث شد که مردم جاهل و متعصب عرب دختران خود را زنده به گور می‌کردند اما با اخلاقی نیکو همان افراد را به راه راست هدایت کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت : هفته وحدت به این معنا نیست که شیعیان و اهل سنت دست از عقاید خود بردارند بلکه هدف از این نامگذاری اتحاد و مبارزه با دشمن مشترکمان آمریکاست.

 

وی گفت: پایه‌های مهم جذب مردم در مسائل و موارد مختلف، اخلاق نیکو است؛ همان طور که اگر پیامبر(ص) فردی مهربان و خوش خلق نبود، نمی‌توانست اتحاد را بین اقشار مردم، ایجاد و وحدت را آغاز کند.

کد خبر 988432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha