کانون های مساجد ظرفیت بزرگ مردمی برای راه اندازی خانه های هلال/ ارائه خدمت به ۷ هزار و ۷۲۲ نفر در طرح عامران سلامت

علی اکبری با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از توان و ظرفیت بالایی در سطح استان برای راه اندازی خانه های هلال برخوردار هستند، گفت: تا کنون ۷ هزار و ۷۲۲ نفر در سراسر استان از خدمات طرح عامران سلامت در سطح استان بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، صبح امروز(۱۰ آبان) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان همکاری ها و تعاملات گسترده ای با مساجد و نهادهای فرهنگی استان از جمله کانون های مساجد  در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف آموزشی و اجتماعی داشته است.

 

« علی اصغر علی اکبری» با بیان اینکه  در جمعیت هلال احمر هیچ گونه فعالیت و کار سیاسی نداریم و همه فعالیت ها برای خدمت به مردم است، گفت: تمام فعالیت های جمعیت هلال احمر حول محور فعالیت های، امدادی، آموزشی و عام المنفعه است و در  بحث پدافند غیرعامل، این جمعیت رئیس کارگروه آموزش های عمومی و همگانی است و این نهاد وظیفه دارد که آموزش های عمومی کمک های اولیه مقابله با مخاطرات را  به اقشار مختلف مردم و به ویژه سازمان های مردم نهاد و  نهادهای فرهنگی ارائه دهد.

 

وی با بیان اینکه کشور ما جزو کشورهای  پرخطر از نظر حوادث طبیعی است، ابراز کرد:کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بسیاری خوبی در سطح استان با توجه به گستردگی جغرافیایی این کانون ها برای فعالیت های آموزشی مقابله با مخاطرات و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه فراهم کرده است و  در چند سال اخیر نیز  برابر مصوبات مدیریت بحران  این جمعیت، در مناطق روستایی و مناطق حاشیه ای شهرها  اقدام به راه اندازی خانه های هلال  کرده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: خانه های هلال در مناطق روستایی و حاشیه ای شهرها با حضور خود مردم تشکیل می شود که در این خانه های هلال، آموزش های لازم و اولیه در راستای مقابله با مخاطرات و حوادث به اقشار مردم آموزش داده می شود و یکی از انتظارات ما این است که در مساجد با همکاری کانون های فرهنگی و هنری، خانه های هلال دایر شود که همه آموزش های لازم در حوزه مقابله با مخاطرات به عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه شود.

 

وی  با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند پل ارتباطی مناسبی با جمعیت هلال احمر در زمان بروز حوادث باشند، گفت: اعضا و مدیران کانون های مساجد در سطح روستاها می توانند عضو خانه های هلال شوند و آمادگی داریم که آموزش های لازم را به این عزیزان ارائه شود و همچنین  سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی با تعامل با کانون های مساجد و جوانان و نوجوانان برگزار شود.

 

علی اکبری بیان کرد: فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تربیت نسل جوان و ارائه آموزش های لازم در حوزه جوانان و به کارگیری اقشار مختلف در فعالیت های امداد و نجات از دیگر ظرفیت هایی است که با همکاری دو نهاد می تواند محقق شود، همچنین ظرفیت بسیار خوبی در مهدهای کودک غنچه های هلال داریم، در حوزه علمیه و در روستاها خانه های هلال و کانون داوطلبان را داریم که از این ظرفیت ها می توان برای اجرای برنامه های مشترک استفاده کرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ابراز کرد: جمعیت هلال احمر هر جایی هر قشری از جامعه که وجود دارد که برای آگاه سازی جامعه در راستای ارائه آموزش ها و آگاه سازی جامعه در مقابله با حوادث و در امداد و نجات وارد عمل می شود که در زمان بروز حوادث میزان تلفات جانی و مالی کاهش یابد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی آمران سلامت با هدف مبارزه با شیوع کرونا، گفت: از آغاز طرح ۵ آبان تا کنون ۷ هزار و ۷۲۲ نفر در سراسر استان از خدمات این طرح بهره‌مند شده اند که  ۵۰۰ نفر روز از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در قالب ۴۸ تیم در این طرح «آمران سلامت» مشارکت دارند.

 

علی اکبری بیان کرد: طرح آمران سلامت، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با هدف ارائه توصیه های لازم به هموطنان عزیز با استفاده از ظرفیت اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در حال اجرا است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  در پایان خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه بین دو نهاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و جمعیت هلال احمر می تواند نقش بسیار مهمی در راستای آگاه سازی و ارائه آموزش های همگانی در زمینه مقابله با مخاطرات و حوادث به منظور کاهش تلفات داشته باشد.

 

 

کد خبر 988440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha