۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ استکبارستیزی انقلاب است

آیت الله خاتمی به سه رویداد تاریخی ۱۳ آبان و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ استکبارستیزی انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان که در استانداری زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: 13 آبان یادآور سه واقعه بزرگ تاریخی در ایران است.

 

 آیت الله علی خاتمی از این روز به عنوان روز استکبارستیزی یاد کرد و گفت: 13 آبان یادآور یوم الله بزرگ در ایران است که یکی از این رویدادها مربوط به ۱۳ آبان ۴۳ روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه است.

 

وی به روز 13 آبان سال ۵۷ روز کشتار دانش آموزان بی‌گناه در مقابل دانشگاه تهران از سوی رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ آبان سال ۵۸ نیز به عنوان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) نام گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان به نقش این سه واقعه مهم تاریخی در شکل ‌گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط موجود نحوه اجرای برنامه های 13 آبان تغییر کرده است ولی اصل موضوع تغییری نکرده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تبعید حضرت امام (ره) به عنوان مظهر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، مساله بسیار اثرگذاری است، گفت: این تبعید به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن گمان می کرد با دور کردن امام راحل از مردم می تواند به اهداف خود برسد، گفت: این دوری نه تنها موجب دور شدن ملت ایران از این سرچشمه بزرگ نشد بلکه زمینه بیداری بیشتر مردم را فراهم کرد.

 

آیت الله خاتمی به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در 13 آبان سال 57 نیز اشاره کرد و گفت: در 13 آبان سال 58 دانشجویان سفارت آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی تسخیر کردند.

 

وی به تلاش آمریکا برای عدم شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، چهره واقعی آمریکا برهمگان روشن شد.

 

امام جمعه زنجان به تقارن 13 آیان امسال با روز ولادت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: برنامه های 13 آبان در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و بیشتر در فضای مجازی برگزار شود.

 

کد خبر 988454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha