۸۵ درصد از کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند

عابدین زاده گفت: بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از کودکان کار اتباع هستند و لذا اداره کل اتباع نیز باید چاره‌اندیشی مناسبی برای حمایت از این کودکان در برنامه خود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «نیره عابدین ‌زاده» امروز(۱۰ آبان) در جلسه کمیسون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان کار علاوه بر حضور و مشارکت ۱۲ دستگاه مختلف و ذی‌ربط، موسسه‌ای مردم‌نهاد نیز در کنار مجموعه مشغول فعالیت است، اظهارکرد: حضور سمن‌ها، علاوه بر ارزیابی عملکرد موجب می‌شود تا این نمایندگان مردمی شاهد سختی کار هم باشند و در پیشبرد امور نیز کمک می‌کند.

 

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه بهره‌گیری از سمن‌ها در فرآیند شناسایی کودکان کار تجربه‌ای بسیار موفق و مفید بوده که مایه خرسندی است، گفت: در زمینه شناسایی کودکان کار شهرداری مشهد همکاری خوبی داشته و امیدواریم مشارکت برخی دیگر از دستگاه‌های موثر دیگر نیز تقویت شود تا مانع از هدررفت انرژی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌‎ از کودکان نباید بی‌حد و حصر و نابجا باشد چراکه موجب آسیب رساندن به بچه‌ها می‌شود، تصریح کرد: برهمین اساس، شکل قضایی و حمایتی کار در نظر گرفته شد تا مانع از این آسیب شد.

 

عابدین‌زاده افزود: براساس شناسایی‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از کودکان کار اتباع هستند و لذا اداره کل اتباع نیز باید چاره‌اندیشی مناسبی برای حمایت از این کودکان در برنامه خود داشته باشد.

 

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه برخی از افراد با بهره‌کشی اقتصادی از کودکان، از آنها استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: در همین راستا، ۵ نفر از مجرمین به جرم کودک آزاری دستگیر و راهی زندان شده‌اند؛ این اقدام سبب شده کاهش تعداد کودکان کار در خیابان‌ها و معابر شهر ملموس باشد

کد خبر 988588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha