لطیف ترین روح انسانی و رفیع ترین عقلانیت در پیامبر گرامی (ص) بود

رحیم پور ازغدی گفت:لطیف ترین روح انسانی، بیشترین و وسیع ترین ظرفیت و رفیع ترین عقلانیت و سوزان ترین احساس و گیرنده ترین پیام در پیامبر گرامی (ص) این شخصیت بی نظیر جمع شد و اگر قلب مبارک پیامبر (ص) نبود در زمین چیزی، جایی و کسی تحمل وحی را نداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن رحیم پور ازغدی» امروز شنبه (۱۰ آبان) در مراسم ویژه هفته ی وحدت و محکومیت توهین به نبی مکرم اسلام که با حضور علمای اهل سنت در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ اظهار داشت: لطیف ترین روح انسانی، بیشترین و وسیع ترین ظرفیت و رفیع ترین عقلانیت و سوزان ترین احساس و فدایی ترین انسان و گیرنده ترین پیام در پیامبر گرامی (ص) این شخصیت استثنایی و بی نظیر جمع شد و اگر قلب مبارک پیامبر (ص) نبود در زمین چیزی، جایی و کسی تحمل وحی را نداشت.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: خاتمیت اگر چه به لحاظ تاریخی امری زمانی و طولی به نظر می آید اما حقیقت خاتمیت مربوط به ارتفاع روح پیامبر (ص) است و حرف دیگری که باید خدا با بشر می گفت توسط ایشان گفته است، در کنار آن خداوند آن احساس و اراده داده است و بعد از این حجت خدا بر بشر تا ابد تمام شد بدون اینکه نیاز به پیامبر جدیدی باشد.

 

وی بیان کرد: این پیام پیامبر صرفا پیام فردی و عرفانی و بدون نتایج اجتماعی و سیاسی نبود، ایشان معنویت، عدالت و عقلانیت را در عالیترین سطح طوی به هم گره زدند که هیچ کدام از این سه را به نام دیگری نتوان حذف کرد.

 

ازغدی با بیان اینکه روز میلاد پیامبر (ص) چند حادثه که برخی فاجعه وبرخی مبارک است رخ داده؛ افزود: تفاوت نظر در روز میلاد ایشان که می توانست منشا اختلاف باشد اما شود به وحدت تبدیل شد در واقع مسئله اصلی در تاریخ مبلاد رسول اکرم (ص) نیست بلکه مسئله اصلی این است که پیام چیست؟ و پیامبر کیست؟

 

وی گفت: از همه چیز می شود اختلاف درآورد، قران می فرماید این اختلاف نظری نیست این اختلاف مرضی است اگر ایمان اخلاص و تقوا باشد منجر به تنازع داخلی و اصولی نشده و نخواهد شد لذا آنچه که منشا فتنه  و اختلاف می شود می شود تبدیل تفاوت به تضاد و تبدیل تضاد به ستیز است و اینها فتنه است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام راحل می فرماید: تقریبا هیچ نقطه اجماعی که همه فقهای شیعه قبول داشته باشند در جزییات وجود ندارد، امام ‌خطاب به جناح های داخلی می فرمایند با یکدیگر بحث کنید اما همدیگر را تحقیر نکنید و تهمت نزنید.

 

وی با بیان اینکه قران می فرماید: تا دنیا دنیاست اختلافات حل نخواهد شد و در قیامت حل می کنیم؛ گفت: قرآن این تفاوتها را دیده و بخشی را هم طبیعی و الهی دانسته است اما به قران تقوا و قران دعوت می کند.

 

ازغدی بیان کرد: اینکه در گفتگو توافق نشد به معنای دشمنی کردن و نابود کردن نیست، این اختلاف دردین انحراف بزرگی است که در امت است و به تصریح قران کریم مسئول آن علما هستند چندین آیه در قران می فرماید: مردم بر اساس فطرت اجتماعی زندگی می کردند با پیچیده شدن زندگی عده ای برای استثمار افراد و منافع بیشتر اختلاف انداختند لذا ما انبیا را برای حل اختلاف و روابط انسانی فرستادیم و دین را برای رفع اختلاف فرستادیم لذا در خود دین اختلاف گرفتند و به اسم دین همدیگر را تحقیر کردند.

 

وی با بیان اینکه علمای مسیحی، یهودی، علمای شیعی و سنی در دین اختلاف انداختند و این اختلاف دین اختلاف نظری نبود، گفت: بهترین روش در گفتگو رعایت ادب، اخلاق؛ انصاف است و خدا به پیامبر (ع) می فرماید به غیر مسلمان بگو از مشترکات خود با هم گفتگو کنیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما باید با هم گفتگو کنیم و در حاشیه آن اختلافات را با موعظه حسنه، با حکمت با اخلاق و با ادب و با هدف وحدت و نه با هدف توهین بیان کنیم، هدف گفتگو نباید کوبیدن طرف مقابل باشد اگر چه فرد غیر مسلمان و کافر باشد.

 

وی با اشاره تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در سال 58 گفت: ۴۰ سال پیش قرار بود ایران به ۵ یا ۷ کشور تقسیم می شود و این تقسیم شدن براساس قومیت صورت دهند در واقع امریکا و انگلیس همواره تلاش کردند تا از طریق ایجاد اختلاف بین علمای اهل سنت و شیعه قصد از بین بردن ایران و اسلام داشتند و دارند.

 

ازغدی اصل اختلاف بین شیعه و سنی را  به ولایت حضرت علی (ع) دانست و گفت: پیامبر در غدیر سخن خود را در مورد ولایت حضرت علی (ع) بیان کردند اما مسئله مهمتر را وحدت بین مسلمانان عنوان کردند لذا سنی و شیعه دشمن هم نیستند بلکه یک امت هستند و اگر بر مبنای خود صادقانه عمل کنند راه درستی را در پیش گرفتند.

 

وی هدف دشمن را به جان هم انداختن شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: این اهانت ها به پیامبر مربوط به الان نیست از قرون وسطی این اهانت ها شروع شده است وقتی مسیحیت پپشرفت مسلمانان را در همه زمینه ها از جمله پزشکی ، نجوم و .. را د دیدند در حالی که کتابخانه های آنها خالی از کتاب بود و میلیون ها کتاب در جهان اسلام وجود داشت دست به تحقیر اسلام زدند چرا که این پیشرفت ها موجب می شد تا مردم مسلمان شوند و به سمت شناخت پیامبر بروند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در زمان پیامبر نیز علت جنگ مسلمانان با یهود بر سر دین نبود بلکه به دلیل خیانتشان بود؛ بیان کرد: ما جنگ دینی نداریم و هر جا که ارتش اسلام برای جنگ وارد شهری میشد به جای تخریب آباد می شد و تنها ارتشی که هر جا حمله می کرده اباد شده است ارتش اسلام بوده است.

 

وی با اشاره به مسئله ممنوعیت حجاب در غرب به بهانه اینکه حجاب مسئله شخصی است؛ گفت: ما اگر با بی حجابی برخورد می کنیم چون در دین ما بر این اصل تاکید شده است ولی در اروپا که به لیبرالیسم معتقد هستند و مسئله حجاب یک مسئله اجتماعی است آن را ممنوع کردند و هم چنسی بازی را آزاد گذاشتند.

 

ازغدی در خصوص دشمنی مستکبران نسبت به اسلام گفت: گاردنر 80 سال پیش تنها راه برای مسلط شدن بر جهان اسلام تقویت فعالیت هایشان در ایران و عراق دانست و گفت: کشورهایی چون مالزی تا شمال تابع این دو کشور هستند و بهترین راه تفرقه بین علمای شیعه و سنی ایران و عراق است و سپس آن را به کشورهای دیگر گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه مرکز تمام توطئه های مستکبران کشور ایران بوده است؛ گفت: فقط شعور و بیداری علمای سنی و شیعه در ایران بود که نتوانستند دشمنان این کار را بکنند و خوشبختانه در ایران بیشترین تسامح وجود دارد که جای قدردانی دارد.

 

کد خبر 988602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha