گلایه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی از شورای شهر گرگان

کبیر گفت: انتظار بیشتری از شورای شهر در بحث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی داشتیم و حواشی به وجود آمده باعث شد تصمیم شورای شهر عقلایی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» عصر امروز (شنبه 10 آبان) در دویست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: نقش شورای شهر و شهرداری در حوزه سلامت بسیار موثر است.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: توجه به سیمای سلامت استان و شهرستان بسیار مهم است و در مرکز استان نیازمند تولید شواهدی هستیم که بتوانیم سلامت مردم را پایش کنیم.

 

کبیر بیان کرد: این پایش ها می تواند در سیستم سلامت و برنامه ریزی برای سلامت بسیار موثر باشد، شورایارانی در مناطق مختلف شهر گرگان وجود دارد که می تواند به همراهی مردم با ستاد کرونا و آگاهی بخشی جامعه نسبت  به کرونا کمک کنند.

 

وی افزود: بیش از 70 تا 80 درصد از بیماران مبتلا به کرونا اگر بیماری زمینه ای نداشته باشند در منزل می توانند درمان شوند و نیاز به مراقبت های پزشکی ندارند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: انتظار بیشتری از شورای شهر در بحث بیمارستان 600 تختخوابی داشتیم و حواشی به وجود آمده تصمیم شورای شهر را به سمت تصمیم عقلایی نبرد و شورای شهر را از تصمیم در زمان کوتاه تر دور کرد و با تهدیدهایی که به وجود آمد دانشگاه مجبور شد به روشهایی سال 89 و 90 برای ساخت بیمارستان تمکین کند و نقطه یابی در مکانی اتفاق بیفتد که دسترسی آن برای مردم شهرستان گرگان سخت تر باشد.

 

کبیر بیان کرد: بحث اجاره 99 ساله و تحویل زمین با شرایط خاص برای ساخت بیمارستان در گرگان مطرح شد و وزارت بهداشت نمی توانست در این مکان بیمارستانی بسازد و انتظار داشتیم شورای شهر با تعامل بیشتری وارد عمل می شد.

 

وی افزود: از نظر تخت بیمارستانی در گرگان و گنبدکاووس شرایط خوبی نداریم و مجوز برای ساخت دو بیمارستان 500 تختخوابی از گذشته صادر شده است و معاونت درمان از نظر سطح بندی اعلام کرده است که این ظرفیت در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 988607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha