تدوین سند چشم انداز جهرم در حوزه کشاورزی

قاسمی گفت: سند افق ۱۴۰۴ کشاورزی شهرستان جهرم با تاکید بر بهره‌وری بیشتر، در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدمهدی قاسمی»، امروز (شنبه ۱۰ آبان) در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این شهرستان به طلای ترش ایران معروف است، گفت:‌ لیموی ترش جهرم بهترین نمونه لیمو ترش ایران است و تامین کننده بخش اعظمی از نیاز کشور است. 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه سند افق ۱۴۰۴ کشاورزی جهرم با تاکید بر بهره‌وری بیشتر، در دست تدوین است، افزود: از دیدگاه‌ها و تخصص کشاورزان، دانشگاهیان و مرکز تحقیقات کشاورزی در راستای تدوین و اجرای سند افق ۱۴۰۴ شهرستان جهرم برای بهبود وضعیت کشاورزی و ایجاد کشاورزی پایدار در شهرستان جهرم استفاده می کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از علوم نوین در آبیاری باغ ها و اراضی کشاورزی، عنوان کرد: سایبان به تنهایی از اتلاف بیش از ۳۰ درصد آب کشاورزی جلوگیری می‌کند و با توجه به الگوی کشت مرکبات و وضعیت آب شهرستان، این صرفه‌جویی بسیار مهم است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت سردخانه‌ها در سطح استان حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فارس یک استان کشاورزی است، سردخانه و بحث ذخیره محصولات برای ما مهم بوده و دارای ظرفیت اشتغال‌ نیز است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان با اشاره به اینکه از صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت می‌کنیم، گفت: سند راهبرد صنایع تبدیلی و تکمیلی به تفکیک شهرستان تدوین شده و به زودی در اختیار بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد.

کد خبر 988650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha