ملت‌های مسلمان باید از تمام ظرفیت‌ها برای کار فرهنگی ریشه‌دار و عمیق استفاده کنند

دلشادی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان باید دست به دست هم دهند و از تمام ظرفیت‌های موجود برای احقاق حق و کار فرهنگی ریشه‌دار و عمیق استفاده کنند گفت: موضوع هتاکی به پیامبر (ص) باید با دانش و دقت در هیئت‌های اندیشه‌ورز مورد بررسی قرار گیرد.

«سینا دلشادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص هتاکی رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلامی اظهار کرد: اظهارات هر از گاهی کشورهای غربی یادآور غرب وحشی است و این اظهارنظرها این موضوع را برای ما تداعی می‌کند که غرب در ظاهر ممکن است به یک تمدنی رسیده باشد اما باطن همان غرب وحشی است چراکه از معنویت همچنان عاری و خالی است.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان ادامه داد: رییس جمهور فعلی فرانسه از افراد جاهلی است که آنچه که به زبان و ذهن ناقصش آمده در راستای توطئه‌گری، نفرت پراکنی و هراس پراکنی، ایران و اسلام هراسی اظهار نظر کرده است.

 

وی با بیان اینکه کشوری که داعیه مردم سالاری دارد و خودش را مهد دموکراسی می‌داند رییس جمهور آن کشور جاهلانه و به دور از اصول انسانی اظهارنظر می کند افزود: این موضوع نشان می‌دهد آنها حرفایی را که می‌زنند شعارهای پوچ، بی‌ارزش و عوام فریبانه است.

 

دلشادی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلامی دنیا را از ظلمت و جهالت نجات داد ابراز کرد: این پیامبر الهی دارای پیام برای تمام جوامع بشری است و هتاکی و توهین به پیامبر اسلام صرفا توهین به یک شخص و یک دین (دین اسلام) نیست بلکه توهین به همه پیامبران و ادیان الهی است چراکه همه ادیان وعده پیامبر اسلام و دین اسلام را داده بودند.

 

وی اضافه کرد: پس کسی که به پیامبر (ص) هتاکی می‌کند دشمنی با یک دین و یا یک پیامبر ندارد بلکه دشمنی با دین و دینداری، نگاه و نگرش توحیدی، معناگرا و اخلاق گرا در جامعه دارد.

 

سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان یکی از بزرگترین اعجازهای رسول گرامی اسلام را ظهور در یک جامعه تاریک و جاهلی دانست و تصریح کرد: شاید اگر این ظهور در جامعه دیگری بود این وجه اعجاز برجسته نمی‌شد جاهلیتی که ۱۴ قرن پیش وجود داشت و پیامبر ما مامور شدند تا تاریکی آن وقت بشر را از بین ببرند.

 

وی عنوان کرد: آن جاهلیت در بعضی جوامع مثل کشور فرانسه تداوم پیدا کرده است و رئیس‌جمهور فرانسه بعد از ۱۴ قرن در امتداد همان خط جاهلی هستند منتها جاهلیت ۱۴ قرن پیش سنتی بود اما جاهلیت آنها مدرن است.

 

دلشادی بیان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه در تاریکی جاهلیت خود باقی مانده ولو اینکه لباس مرتب بپوشد و ظاهر افراد متمدن را به خود بگیرد چراکه جاهلیت ریشه در درون انسان دارد و این فرد هم جاهلیت در درونش ریشه دوانده و هرکس هم مثل او فکر می‌کند و حرف می‌زند جاهل‌های مدرنی هستند که در امتداد همان فرهنگ جاهلی ۱۴ قرن پیش باقی مانده‌اند که به پیامبر (ص) هتاکی می‌کردند و به اصول انسانی و اسلامی پایبندی ندارد.

 

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده درست است که کشورهای مسلمان در این شرایط باید یک واکنش سریع و برخورد جدی و دندان‌شکنی نشان دهند اما باید برای احیای دین مبین اسلام و رسالت پیامبر اسلام (ص) و پیام‌های والای رسول اکرم یک فکر اساسی و جدی‌تر کرد و ملت‌های مسلمان باید دست به دست هم دهند و از تمام ظرفیت‌های موجود برای احقاق حق و کار فرهنگی ریشه‌دار و عمیق استفاده کنند.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان اذعان کرد: آنقدر باید این کار جدی، عمیق، اصولی و مستمر باشد که ما مرتبا پیام دین مبین اسلام، کامل‌ترین ادیان و پیام‌های پیامبر (ص) را منتشر و دین اسلام را معرفی کنیم و مسلمانان باید این اتفاق زشت را تبدیل به فرصتی برای معرفی پیامبر رحمت و نشر ارزش‌های اسلام ناب محمدی کنند.

 

وی با بیان اینکه این اراجیف و اباطیلی که رئیس جمهور یاوه‌گوی فرانسه به هم بافته مشخص است خروجی اتاق‌های فکر تفکیری و صهیونیستی است که در قالب سخنرانی عرضه می‌شود گفت: این ظواهر مدرن از درون تهی و این جاهلیت مدرن، در تداوم همان جاهلیت ابوجهل‌های بیش از 14 قرن پیش است که بر روی نور، خاکروبه پاشیدند.

 

دلشادی با تاکید بر اینکه حمله به اسلام و هجمه به ادیان الهی عادت دیرینه غربی‌ها است عنوان کرد: قرائت شبه‌فلسفی از ادیان که به گاوهای شیرده خود حقنه می‌کنند، خروجی‌اش همین مسلک‌های انحرافی مانند سلفی‌گری‌ها، وهابیت و داعشیسم و ... است که تازه شروع نشده و تمامی هم ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است که خواب و خوراک آنها را برآشفته و نقشه‌های آنها را رسوا کرده است افزود: با چنین نگاهی، ضمن تأکید بر انجام واکنش‌های سریع در مقابل دشمن و هتاکی‌های او و دادن پاسخ‌های متناسب و منطقی باید فکری اساسی کرد.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان ابراز کرد: پس بدیهی است تولید و انتشار یک اثر هنری یا برگزاری یک نمایشگاه یا اجرا و اکران آثار نمایشی و تصویری برای مقابله با این هجوم همه‌جانبه دشمن، هرچند ضروری است اما به هیچ وجه کفایت نمی‌کند و وظیفه‌ ما بسیار سنگین‌تر و جدی‌تر از این است.

 

وی خاطر نشان کرد: موضوع باید با دانش و دقت در هیئت‌های اندیشه‌ورز مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد و مواضع ما از حالت انفعالی به وضعیت فعال و کنش‌گری مدام در مقابل دشمن، بدل شود.

 

دلشادی با بیان اینکه معتقدم این حملات و اهانت‌ها گاهی جنبه استمزاجی هم دارد و در پی محک‌زدن میزان و نوع ابراز حساسیت جامعه‌ مسلمین هستند تصریح ‌کرد: اگر از این جهت به مسأله نگاه کنیم، نوع موضع‌گیری ما بسیار مهم‌تر جلوه می‌کند، چه بسا یکی از اهداف طرح چنین توطئه‌ای ایجاد تفرقه بین مسلمین (شیعه و سنی) باشد تا در پی ایجاد آشفتگی و آشوب در جمع مسلمین در همین اثنا بر طبل تفرقه بکوبند و برادر را در مقابل برادر قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: بنابراین باید مراقبت کرد که با غلبه احساس بر تعقّل در زمین دشمن بازی نکنیم و اگر باهوش باشیم می‌توانیم این اتفاقات تلخ و تاریک را به ظرفیتی فوق‌العاده برای خلق فرصت‌های جدید در جهت معرفی پیامبر (ص) به جهانیان و نشر حداکثری آموزه‌ها و معارف ناب اسلامی تبدیل کنیم.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان در پایان یاد آور شد: امیدوارم حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی بنا بر مأموریت ذاتی خود، ‌جایگاه و نقشی فعال و مؤثر در این میدان و معرکه برای خود باز یابد.

 

کد خبر 988734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha